کتاب «شازده کوچولو در مترو» شامل داستان‌های کوتاه پانزده کلمه‌ای با موضوع کودکان کار از سوی دبیرخانه جایزه ادبیات اقلیت با هدف مطرح کردن گوشه‌ای از دردی که جامعه ما از آن رنج می‌برد، منتشر شده است

معرفی کتاب «شازده کوچولو در مترو» با موضوع کودکان کار
معرفی کتاب «شازده کوچولو در مترو» با موضوع کودکان کار

این کتاب برگزیده‌ای از آثار نخستین دوره جشنواره داستان پانزده کلمه‌ای با موضوع کودکان کار به ضمیمه گزیده یادداشت‌های شرکت کنندگان و یادداشت‌هایی از ابوتراب خسروی، محمدجواد جزینی و محمدرضا یوسفی به عنوان داوران این جشنواره است.

نخستین دوره این جشنواره در بهمن ۱۳۹۵ با اعلام فراخوان از همه علاقه‌مندان دعوت کرد تا داستان‌های کوتاهِ کوتاه در حداکثر پانزده کلمه بنویسند و حداکثر پنج اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند که نهایتا ۱۸۴۳ اثر از ۴۸۶ نویسنده ارسال شد.

این کتاب شامل ۱۰ داستان برگزیده این جشنواره به اضافه ۱۰ داستان برگزیده بخش ویژه شرکت کنندگان کودک و نوجوان است که به همت مجله‌های باغ و سلام بچه‌ها منتشر شده است. همچنین پنج داستان تقدیری دبیرخانه و نیز تمامی آثاری که به مرحله نخست جشنواره راه یافتند به اضافه یک اثر از تمامی شرکت‌کنندگان در جشنواره در این کتاب منتشر شده است.

در بخشی از یادداشت محمدرضا یوسفی آمده است: «نوشتن درباره بچه‌های کار و طلاق و اعتیاد و در کل، خیابان، اشاره کردن به کودکانی است که اغلب مزه شیرین کودکی را نمی‌چشند و در کودکی پا به بزرگسالی و جهان کار و دادوستد می‌گذارند. به چهار فصل بیاندیشید و اینکه فصلی از ان هرگز نباشد. بی‌گمان آن فصل بهار است. کاش می‌شد زمستان را از زندگی این کودکان گرفت؛ هرچند من با هیچ‌گونه گرفتنی سر سازگاری ندارم…»

کتاب «شازده کوچولو در مترو» در قالب ۲۳۲ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۸۰ هزار ریال منتشر شده است.

  به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”18443″ name=”معرفی کتاب فرغولی و از ما بهترون”]