پیش از تولد دخترم لنا فکر می کردم که خانه ما در هفته اول برای نوزاد مجهز است. من رختخواب ، لباس های کوچک و پوشک فرزندم را آماده کردم ، پرده های صورتی را در اتاقش آویزان کردم باز با خودم فکر می کردم که چگونه می توانم بی تجربه باشم؟ من اقدامات لازم قبل از به دنیا آمدن فرزندم را انجام دادم اما بعضی نکات مثل تغذیه با شیر مادر ،آرام کردن کودک در حال گریه، آرامش در خواب و…را نمی توان قبل از به دنیا آمدن تمرین کرد. کارشناسان نکاتی را برای مادرانی که با این مشکلات هفته اول به دنیا آمدن نوزاد روبرو هستند ارائه می دهند.

نکات و مشکلات هفته اول به دنیا آمدن نوزاد
نکات و مشکلات هفته اول به دنیا آمدن نوزاد

مشکلات هفته اول به دنیا آمدن نوزاد محرومیت از خواب شما می توانید در هر زمانی که کودکتان خواب است بخوابید. تجربه مادری: کیم بران می گوید زمانی که پسرم را به خانه آوردم مادرم همراه ما به خانه آمد . مادرم شب ها کودک را نگه می داشت و من می توانستم چند ساعت خواب راحت داشته باشم.

اگر مادرتان در دسترس نبود از همسرتان کمک بگیرید و به همسرتان بگویید کودکتان را بیرون از اتاق نگه دارد و زمانی که کودک به شما نیاز دارد او را برای شما بیاورد. آرامش کودکان هاروی کاپ می گوید نوزادانی که تازه از رحم مادر خارج می شوند، تمایل دارند آرامشی مثل رحم مادر داشته باشند. دکتر کارپ میگوید مادر باید کودکش را قنداق کند، تکانش دهد مثل تاب خوردن، او را با صدای هیس مانند صدای رحم ساکتش کند، کودکش را در آغوش بگیرد، به کودکش اجازه دهد انگشتش را بمکد. این کارها باعث می شود نوزاد کمتر گریه کند.

تجربه مادری: تجربه مادری به شما ثابت می کند که چه چیزی کودک شما را آرام می کند. دونا بلویل می گوید زمانی که فرزندم را قنداق می کردم و به بیرون از خانه می بردم به آرامش خاصی می رسید. تغذیه با شیر مادر جودیتا تورناتا می گوید قبل از اینکه مشکلی به وجود بیاید مادر باید با یک متخصص تغذیه مشورت کند و از او بخواهد که به خانه بیاید و به مادر یا پرستار در نگهداری کردن از کودک، نحوه نگه داشتن کودک به هنگام شیر خوردن و گفتن نکات تغذیه ای به مادر برای زیاد شدن شیر و همچنین تقویت اعتماد به نفس مادر کمک کند.

نکات و مشکلات هفته اول به دنیا آمدن نوزاد
نکات و مشکلات هفته اول به دنیا آمدن نوزاد

تجربه مادری: کیم مالین می گوید: زمانی که اولین فرزندم را به دنیا آوردم من با نگه داشتن فرزندم و نحوه شیر دادن به او مشکل داشتم و همواره درگیر بودم. اما من یک مشاور تغذیه ای یافتم که به خانه من آمد و به من آموزش داد تا زمانی که من اعتماد به نفس پیدا کردم و کارها رو به خوبی انجام می دادم. خوردن به موقع تغذیه لورا جانا می گوید: مادر باید هر چهار ساعت یک بار به کودکش غذا بدهد و آن را از ابتدای هر تغذیه شمارش کند. در حالی که کودک شما غذا میخورد، به یک نیمکت، صندلی و یا رختخواب بروید تا بتوانید راحت باشید.

تجربه مادری: نیکول هرت ویک می گوید مادران باید خود را با یک مجله یا تماشای تلویزیون سرگرم کنند و در کنارشان آب و غذای مختصری داشته باشند. درگیر کردن پدر این خیلی بی رحمانه است زمانی که پدر در منزل است و کاری بیرون از منزل ندارد به همسرش کمک نکند. از پدر کودک بخواهید به شما کمک کند و زمانی که در حال انجام کار جدید است اتاق را ترک کنید تا مجبور شود خودش آن را انجام دهد.

تجربه مادری: من شوهرم را در کارهایی مثل باد گلو زدن، حمام بردن، عوض کردن پوشک بچه، نوازش کردن تشویق می کردم گاهی اوقات که او نمی توانست کاری را به درستی انجام دهد من هیچ چیزی نمی گفتم اما من از او می خواستم که از تلاشش دست نکشد و دلسرد نشود. حمام در هفته اول به دنیا آمدن نوزاد بسیاری از والدین از حمام کردن کودکشان برای اولین بار نگران هستند. آرامش خود را در حمام حفظ کنید و با یک ابر اسفنجی اطراف بند ناف را بشویید این کار باعث می شود سریعتر خشک شود و زودتر بیافتد.

نکات و مشکلات هفته اول به دنیا آمدن نوزاد
نکات و مشکلات هفته اول به دنیا آمدن نوزاد

اگر کودک شما ختنه شده باشد باید صبر کنید تا بهبود بیاید و بعد به حمام ببرید. لوازم مورد نیاز را جمع آوری کنید و در دسترس داشته باشید این کار باعث می شود شما کودک را از اول تا آخر در آغوش داشته باشید سپس او را در یک حوله قرار داده و اعضای بدن او را با لیف حمام به آرامی بشویید و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. بهبودی بعد از عمل مالین می گوید بعد از عمل درد زیادی داشتم و همچنین انتظاری این درد را نداشتم. به دوستم ایمیل زدم که چرا به من نگفتی این عمل درد زیادی دارد. این چیز طبیعی است که کسی در مورد جزییات زایمان به شما چیزی نگوید.

در مدت زمانی بدن شما به حالت اولیه باز می گردد تا زمانی که بهبود پیدا کنید یک نفر را برای مراقبت از خود تعیین کنید یا حداقل مطمئن شوید خودتان از عهده کارهای خود بر میایید. تجربه مادری: آمیلی فانچر میگوید : همسرم در نشست و برخاست کردن ، آشپزی کردن و تمیز کردن خیلی به من کمک میکرد. حفظ آرامش حتی با کمبود خواب و ناراحتی فیزیکی و هورمونی، باز هم احساس مادر شدن لذت بخش خواهد بود. پریور میگوید مادر باید یاد بگیرد که چگونه شیر دهد ، کودکش را بخواباند و چگونه او را در آغوش بگیرد.

تجربه مادری : مانیل میگوید هر روز به بیرون بروید. من با دیدن نور خورشید و گرفتن هوای تازه خلق وخوی تازه میگرفتم، با اینکه خسته بودم بلند میشدم دندان هایم را مسواک میزدم و برای مدت کوتاهی رانندگی میکردم. افسردگی پس از زایمان به یاد داشته باشید که گریه کردن برای چند هفته پس از زایمان طبیعی هست و فقط بدانید که خانواده تان از شرایط شما اطلاع دارند. اگر افسردگی شما بیش از دو هفته طول کشید عزیزان شما میتوانند به شما کمک کنند. پوشک های کثیف اولین رنگ مدفوع نوزاد سیاه رنگ هست. همان طور که کودکتان شیر می خورد مدفوع قهوه ای به سبز و به زرد خردل تغییر خواهد کرد. اما شما از کودک خود توقع نداشته باشید که مدفوع سفت داشته باشد.

دکتر جانا می گوید: برای ۶ ماه اول هیچ ماده ای در مدفوع وجود نخواهد داشت. در روز چهارم، او روزانه ۴ تا ۸ پوشک را خیس می کند، سه تا شش بار در روز مدفوع میکند و بعد شروع به افزایش وزن می کند. اگر در مدفوع کودک خون یا مدفوع بی رنگ مشاهده کردید با پزشک خود تماس بگیرید. وسایل مورد نیاز هفته اول به دنیا آمدن نوزاد شما نیاز است برای نوزاد قنداق، پوشک و لباس نوزاد تهیه کنید.

نکات و مشکلات هفته اول به دنیا آمدن نوزاد
نکات و مشکلات هفته اول به دنیا آمدن نوزاد

اما وسایل مورد نیازی که شما باید هفته اول به دنیا آمدن نوزاد استفاده کنید در زیر فهرست شده است:

  • شیشه آب: شما احتمالا انرژی برای رفتن به آشپزخانه برای یک نوشیدنی ندارید. شما همیشه یک شیشه آب در کنار خود بگذارید.
  • بالش های اضافی: بالش گرد زیر دستتان به هنگام شیر دادن کمک می کند فشار کمتری به بدن شما وارد شود و یک بالش هم برای تکیه دادن نیاز است.
  • غذای مختصر: شما به غذا نیاز دارید تا انرژی خود را حفظ کنید. پدهای بهداشتی: پس از تولد کودک جریان خون از رحم چندین هفته طول می کشد.
  • حمام: از داروخانه ها یک وان کوچک و کم عمق برای شستشوی خود تهیه کنید و عسل را پانزده دقیقه در آن بخیسانید که برای کاهش درد بخیه خوب است.
  • نارون کوهی ( دارو): این دارو تورم و درد در لگن و بواسیر را کاهش می دهد. آن را در نشینمن حمام بگذارید و بر روی آن بنشینید یا بر روی نوار بهداشتی خود بگذارید. برای تسکین درد، این دارو را در یخچال نگهداری کنید.
  • بطری دستی: اگر دکتر حمام را برای شما تجویز نمی کند، از بطری دستی برای شستشو خود استفاده کنید. کرم نوک سینه ها: کرم برای کاهش درد نوک سینه نیاز است. فنجان های سرد: برای کاهش درد سینه ها، دو پوشک نوزاد را با آب پر کنید و آنها را در یخچال بگذارید تا یخ بزند. این دو پوشک را به مدت ۲۰ دقیقه روی سینه قرار دهید.