فروش تنقلات و نوشابه‌ های گازدار در مدارس بمبئی ممنوع شد
فروش تنقلات و نوشابه‌ های گازدار در مدارس بمبئی ممنوع شد

فروش تنقلات و مواد غذایی همچون چیپس سیب زمینی، نوشابه‌های گازدار، پیتزا، همبرگر و شیرینی در مدارس بمبئی ممنوع شده است.

ایالت “مَهارشترا” فروش هر نوع مواد غذایی بی‌ارزش و تنقلات را در مدارس شهر بمبئی، مرکز این ایالت ممنوع اعلام کرد؛ این اولین بار است که فروش تنقلات در مدارس این کشور غیر مجاز می‌شود.

با وجود پیگیری‌های بسیار معلمان و مسئولان آموزش و پرورش به جهت رسیدگی به فروش مواد غذایی بی‌ ارزش در مدارس هندوستان، تا چندی پیش هیچ موفقیتی حاصل نشد.

فروش تنقلات و مواد غذایی همچون چیپس سیب زمینی، رشته فرنگی، نوشابه‌ های گازدار، پیتزا، همبرگر و شیرینی در مدارس بمبئی ممنوع شده است.

فروش مواد غذایی بی‌ارزش و تنقلات در بمبئی از این جهت ممنوع شده است که این قبیل غذاها با وجود داشتن نمک، چربی و شکر بالا هیچ تأثیر مفیدی بر بدن ندارند و موجب بیماری دانش‌ آموزان، چاقی، خواب‌ آلودگی و بی‌ حالی و در نهایت عملکرد پایین آنها در مدارس می‌شود.

دولت هند علاوه بر ممنوعیت فروش مواد غذایی بی‌ارزش در مدارس، ۱۴٫۵ درصد بر مالیات فست‌فودها اضافه کرده تا گران شدن قیمت فست‌ فود مردم را مجبور به بازنگری در انتخاب غذاهای روزانه خود کند؛ تغییر شرایط زندگی و مصرف به اجبار فست‌ فودها موجب افزایش شدید چاقی، دیابت، فشار خون و روند صعودی ابتلا به انواع سرطان در این کشور شده است؛ دولت نام این افزایش مالیات را “مالیات چربی” گذاشته تا مردم را مجبور به ارجح قرار دادن غذاهای سنتی در مقایسه با فست‌فودها کند.