شماره ۲۹۹ عروسک سخنگو منتشر شد

نویسنده: فاطمه بدری
جدیدترین شماره‌ دوماهنامه‌ هنری ادبی فرهنگی عروسک سخنگو، سخنگوی ادبیات مدرن کودکان ایران، ویژه‌ی مهر و آبان ۱۳۹۵ منتشر شد.

شماره ۲۹۹ عروسک سخنگو منتشر شد
شماره ۲۹۹ عروسک سخنگو منتشر شد

در بخش «کلمک» شماره‌ی ۲۹۹ عروسک سخنگو به پرونده‌ی آلما دویچه، آهنگساز و نوازنده انگلیسی ۱۰ ساله و در بخش «گفت‌‌وگو» به گفت‌‌وگو با این کودک آهنگساز و نوازنده پرداخته شده است. در «خاطرات داستانی یک کتابدار روستایی»، خاطرات و تجربه‌های مریم گریوانی، کارشناس کتابداری و کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی و کتابدار روستای گریوان در استان خراسان شمالی را می‌خوانیم.

در «روایت اول شخص مفرد» جدیدترین شماره این نشریه، جواد ماهر، معاون پرورشی مدرسه‌ای روستایی در استان خراسان رضوی از خاطرات خود به عنوان یک آموزگار می‌گوید و در بخش «تجربه شاعران فردا»، گفت‌‌وگوی میثم مهرنیا با روژان حیدری‌گوران، شاعر ۱۰ساله را می‌خوانیم.

الهام سلامت در صفحه «با یک کتاب از الهام» به معرفی کتاب «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» پرداخته است و در بخش «کارگاه کتاب کودک» زری نعیمی درباره کتاب‌های «اژدهای گل آفتابگردان»، «پشت پشت گردنم لانه کرده‌ای»، «جوجه‌تیغی‌های پسرعمو»، «چه کسی آقای صورتی را می‌شناسد؟»، «چیزی درباره جرجی»، «شمال ناکجا»، «فریبکاران و فریب‌خورده»، «کلاه حصیری» و «گروفالو» می‌نویسد.

نشریه عروسک سخنگو، هر دو ماه با مدیرمسوولی زهرا نعیمی و سردبیری زری نعیمی به چاپ می‌رسد.

منبع: کتابک