چهل و یکمین شماره ماهنامه قلک ویژه کودکان ۳ تا ۷ سال، اول آذر‌ماه ۹۶ منتشر شد.

مطالب این شماره ماهنامه قلک عبارتند از:

قصه‌های من و بچه‌هام: در این شماره از داستان کمیک‌استریپ قصه‌های من و بچه‌هام با عنوان «پرستار»، پدر خانواده از پله‌ها می‌افتد و دو تا پایش می‌شکنند. در این داستان، در فرآیند پرستاری مادر خانواده از بابا اتفاقات جالبی می‌افتد که کودکان را به خنده می‌اندازد…

شماره ۴۱ ماهنامه قلک منتشر شد
دوست بع‌بویی مامان‌بزرگ: در قالب داستان جدید شایلین، کودکان با شماره ۱۱۵ (اورژانس) آشنا شده و یاد می‌گیرند در صورت بروز اتفاق خاصی برای دیگران، چگونه از اورژانس کمک بگیرند.

پرونده شغل‌ها: در پرونده شغل‌های این شماره ماهنامه قلک به معرفی شغل «لوله‌کشی» پرداخته شده است. در ورودی پرونده، کودکان با یک عکس واقعی از یک لوله‌کش که در حال تعمیر لوله آب است، آشنا می‌شوند. عنوان داستان این پرونده، «موش آب‌کشیده» است که در آن در قالب داستانی فانتزی، به معرفی شغل لوله‌کشی و کارهایی که لوله‌کش انجام می‌دهد، پرداخته می‌شود. این پرونده دارای یک بازی و یک شعر به نام «دکتر لوله‌ها» نیز هست.

گلک: در این شماره ماهنامه قلک کودکان با نگهداری از گیاهان «بن‌سای» آشنا می‌شوند. همچنین از کودکان خواسته‌شده تا در صورتی که در محل زندگی‌شان بن‌سای دارند، با آن عکس انداخته و جایزه بگیرند.

شاید اگر با هم باشیم: این داستان چهار آجر است که به دلیل شیطنت، خانه‌ای بدون آنها ساخته شد و آنها بدون استفاده ماندند اما خودشان تصمیم می‌گیرند در کارهای مختلف به دیگران کمک کنند تا مفید باشند.

یخچال بدحال، عروسی زمین، هدیه‌های شما و… دیگر مطالب این شماره ماهنامه قلک هستند که با موضوع ارتقای مهارت‌های اقتصادی زندگی برای خردسالان منتشر می‌شود.

شماره ۴۱ ماهنامه قلک منتشر شد
شماره ۴۱ ماهنامه قلک منتشر شد

نویسندگان و شاعران این شماره قلک عبارتند از: ناصر کشاورز، شهرام شفیعی، مریم زرنشان، زهرا جلائی‌فر، آرتمیس آزاد، علی باباجانی، معصومه یزدانی، طیبه شامانی و زهرا شاهی. کارشناس داستان قلک معصومه یزدانی و کارشناس شعر آن، زهرا موسوی است. الهام تقی‌پور مدیر داخلی این نشریه است و امیر لعلی سردبیری این مجله را برعهده دارد.

تصویرگران این شماره قلک عبارتند از: میثم موسوی، ویدا کریمی، آرتمیس آزاد، سام سلماسی، سارا طبیب‌زاده، الهه بهین، مهدیه صفایی‌نیا، طاهره شمسی و عسل حاذقی. تصویرگر جلد شماره چهل و یکم قلک نیز مهناز سلیمان‌نژاد است.

مخاطبان قلک می‌توانند به‌طور رایگان فایل صوتی داستان‌ها و شعرهای قلک را بر روی نرم‌افزارهای گوشی همراه یا تبلت گوش کنند. قیمت هر شماره این نشریه ۷۰۰۰ تومان است. شماره تلفن اشتراک ماهنامه قلک ۸۸۹۰۴۸۸۲ است و پخش این نشریه بر عهده مداد آبی است. قلک در کتاب‌فروشی‌های منتخب توزیع می‌شود.