به منظور انتقال مفاهیم، ارزش های ایرانی اسلامی به کودکان و اُنس بیشتر اعضای خانواده با ابزار قصه گویی در قالب کارگاه های سومین جشنواره مادران قصه گو ، مادران، مهارت های قصه گویی را فرا می گیرند.

سومین جشنواره مادران قصه‌گوی تهران برگزار می‌شود
سومین جشنواره مادران قصه‌گوی تهران برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، خدیجه رحیمی کارشناس فرهنگی فرهنگسرای اخلاق و مسئول اجرای این برنامه در منطقه چهارده با اشاره به اهمیت قصه گویی بین خانواده ها و والدین که در نهایت منجر به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه می شود ، آموزش مادران با هدف توانمند سازی و فراهم نمودن شرایط و زمینه های قصه گویی در آنان را ضروری دانست .

رحیمی افزود : در راستای برگزاری سومین جشنواره مادران قصه گو که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فصل تابستان به اجرا در می آید، مادران می توانند با ثبت نام در یکی از مراکز فرهنگی منطقه۱۴ “فرهنگسرای اخلاق” یا خانه های فرهنگ “شکوفه” ، “شهید اندرزگو”، “فرشته آزادی” ،” ابوذر “، “زیتون”و “خانه قرآن” در کارگاه های آموزش قصه گویی زیر نظر مربیان مجرب حوزه قصه گویی ، مهارت ها و آموزش های لازم را فراگیرند.

وی آخرین مهلت ثبت نام در کارگاه ها را ۱۰ مرداد ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: در این کارگاه ها، تشویق مادران به جستجو و مطالعه کتاب های مناسب برای قصه گویی، ترغیب آنها به داشتن کتابخانه های خانگی از کتابهای مناسب، بهره گیری از هنر قصه گویی در راستای آموزش مادران به تربیت درست فرزندان و کمک به آنها در انتخاب کتاب مناسب و ایجاد شور و شوق مادران به حضور در محیط اجتماعی و فرهنگی و تربیتی، آموزش داده می شود.
رحیمی تعداد کارگاه های آموزش قصه گویی مادران را چهار جلسه کار گاهی در دو هفته از ۱۵ مرداد تا ۵ شهریور اعلام کرد.
به گفته وی، پس از برگزاری کارگاه ها ، سه نفر از هر کارگاه با نظر مربی انتخاب و ابتدا در سطح منطقه ۱۴ به رقابت پرداخته و سپس بنا به رای داوران سه نفر انتخاب می شوند،که نفر اول به مرحله نهایی داوری در سطح شهر تهران به دبیر خانه جشنواره در فرهنگسرای خاتم (ص) معرفی و به نفرات دوم و سوم جوایز ارزنده ای اهداء می شود و آئین اختتامیه سومین جشنواره مادران قصه گو نیز ۱۸ شهریور همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار خواهد شد.

دبیر خانه سومین جشنواره مادران قصه گو منطقه چهارده در فرهنگسرای اخلاق واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه ، خیابان شهید کاظمی ، جنب بوستان گلزار و شماره تلفن ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.