اگر پدر و مادر شده اید و اکنون صاحب ۱ یا ۲ و یا بیشتر از ۲ فرزند هستید و از زندگی پر از استرس و پرمشغله  بچه داری خسته شده اید ، مسئولیت و کارهای فرزندانتان شما را حسابی خسته و درگیر کرده است .

تا حدی که حتی وقت نمی کنید کمی به خودتان استراحت بدهید. باید بدانید که اگر ترمز نگیرید و کمی به فکر خودتان نباشید به زودی ، روزی فرا می رسد که دیگر انرژی لازم برای رسیدگی به فرزندانتان را نخواهید داشت و حتی ممکن است افسرده و ضعیف شوید. ضعیف شدن روحیه تاثیر خیلی بدی روی شما خواهد داشت و از ضعف جسمانی نیز بدتر است. سعی کنید حتما برای خودتان وقت بگذارید و استراحت داشته باشید تا بتوانید انرژی لازم برای فرزندانتان را همیشه داشته باشید.

با سرسره همراه باشید تا روش هایی برای استراحت کردن پدر و مادرها ، به شما ارائه دهیم :

روش هایی برای استراحت کردن پدر و مادرها
روش هایی برای استراحت کردن پدر و مادرها

دعوت کردن دوستان فرزندانتان به منزل : ممکن است شما صاحب ۲ فرزند یا بیشتر باشید. آنها مرتب با هم بازی کنند یا این که ۱ فرزند داشته باشید و خودتان مجبور به سرگرم کردن او باشید. طبیعی است که فرزند شما به شما ، یا خواهر و برادرش عادت کرده باشد. اما باید بدانید که وارد شدن یک دوست جدید به منزل شما نوعی تنوع برای فرزند شماست و می تواند حسابی فرزندتان را شاد و سرگرم کند و شما نیز برای ساعاتی استراحت کنید.

برخی از والدین احساس می کنند که با دعوت کردن یک دوست به منزل ، بچه ها ممکن است با اضافه شدن بیشتر اذیت و سروصدا کنند تا این که با هم بازی کنند ، در صورتی که اصلا این طور نیست و ارتباط داشتن با دوست های هم سن و سال علاوه بر اجتماعی کردن بچه ها ، روحیه و انرژی آنها را تقویت می کند و باعث ایجاد تنوع در زندگی آنهاست.

[irp posts=”2184″ name=”افزایش احتمال خطر ، با اتاق جدای کودک”]

روش هایی برای استراحت کردن پدر و مادرها
روش هایی برای استراحت کردن پدر و مادرها

بردن بچه ها به مکان های بازی که وای فای دارند : باید بگویم که این حرف من شوخی نیست و کاملا جدی میگویم که سعی کنید اگر فرزند یا فرزندانتان را به مکان های تفریحی می برید ، حتما مکانی را انتخاب کنید که اول از همه امکانات رفاهی کاملی داشته باشد.

روش هایی برای استراحت کردن پدر و مادرها
روش هایی برای استراحت کردن پدر و مادرها

همچنین دارای رستوران هایی با کیفیت غذای بالایی باشد که اگر بچه ها گرسنه شدند شما به راحتی بتوانید برایشان غذای سالم تهیه کنید. همچنین آن مکان مجهز به سیستم وای فای باشد تا شما بتوانید زمانی که بچه ها مشغول بازی هستند از وای فای استفاده کنید و خودتان نیز سرگرم شوید. یا این که کارهای اینترنتی عقب افتاده خود را انجام دهید.

حداقل روزی چند دقیقه را به خودتان اختصاص دهید : والدینی که دارای بیش از ۱ فرزند هستند مطمئنا مجبورند که بیشتر وقت خود را به فرزندانشان اختصاص دهند. بچه داری ، آشپزی و خانه داری تمام ساعات روز و شب آنها را پرکرده است . اما این میان حتما باید ساعات یا حداقل دقایقی را به خودتان اختصاص دهید. به کارهایی که دوست دارید یا لذت می برید و یا کارهایی که شما را شاد می کند.

روش هایی برای استراحت کردن پدر و مادرها
روش هایی برای استراحت کردن پدر و مادرها

مثلا هر روز حداقل نیم ساعت پیاده روی کنید. می توانید در حین پیاده روی با هندزفری ، موزیک گوش کنید یا این که حداقل روزی ۱۵ دقیقه هم که شده یک کتاب مفید یا مورد علاقه خود را بخوانید. شما می توانید با برنامه ریزی دقیق علاوه بر رسیدگی به فرزندانتان به خودتان نیز برسید.

[irp posts=”9898″ name=”۹ کاری که والدین فرزندان موفق انجام می دهند”]