دو رمان‌ نوجوان با عنوان‌ های «نجات الاغ» نوشته فاطمه دهقان نیری و «بوراندخت» نوشته وحید محمدی پای‌اندر از سوی انتشارات محراب قلم برای نوجوانان منتشر شده است.

درباره کتاب بوراندخت: بوراندخت در کمین گله‌ گرازهایی نشسته بود که آرام و بی‌خبر می‌چریدند. باد ملایمی، دریای علف‌های دشت را موج‌وار می‌جنباند. بوراندخت موهای بافته شده‌اش را دور گردنش پیچیده بود و مثل صخره‌ای پایدار، سر راه موج علفزار نشسته و به رو‌به‌رو خیره شده بود. گرازها هر لحظه به تیررس او نزدیک‌تر می‌شدند، بی آن‌که حضور او را احساس کنند. دشت چنان ساکت بود که او به‌آرامی نفس می‌کشید مبادا گرازها صدای نفس‌هایش را بشنوند.

بوراندخت تیر را در زره کمان میزان کرد و آرام و پرقدرت کشید؛ کمان مثل شاخه‌ ای شوم از یمان علف‌ ها بالا آمد. نگاهی به گله انداخت. ماده‌ گرازها و توله‌ هایشان، گرازهای جوان نر و ماده، همگی همراه هم می‌ چریدند.

مشخصات کتاب بوراندخت

معرفی کتاب بوراندخت و کتاب نجات الاغ
معرفی کتاب بوراندخت و کتاب نجات الاغ

نویسنده: وحید محمدی پای‌ اندر

انتشارات: محراب قلم

گروه سنی: ۱۱ سال به بالا

۱۷۲ صفحه

قیمت: ۱۴۰۰۰ تومان

 

 

 

معرفی کتاب نجات الاغ

درباره کتاب نجات الاغ: کِرم‌ های تُپل سفید در شکاف زخم وول می‌ خوردند. کمرشان را خم و چاق می‌ کردند. سر و دُمشان به هم نزدیک و دور می‌ شد تا کمی در مایعِ لِزج لای زخم جا‌ به‌ جا شوند؛ زخمی که لای موهای به گِل چسبیده‌ پای الاغ، دهان باز کرده بود. هربار که دُمش را تاب می‌ داد، فوج مگس‌ ها بلند می‌ شدند و دوباره می‌ نشستند، و باز دمش را تاب می‌ داد؛ اما مگس‌ های سمج خیال رفتن نداشتند. بوی چرک و عفونت آن‌ ها را به سمت زخم می‌ کشاند. لایه‌ای از خاک روی تنش را پوشانده بود.

یک سُمَش زیر تنش بود و دیگری زیرپوزه‌ اش. گاه‌ گاه پلک‌ های بزرگش را با ردیف مژه‌ های خاک گرفته از هم باز می‌ کرد، پوزه‌ اش را بالا می‌ آورد و نگاهی به طراف می‌ انداخت و بعد دوباره پلک می‌ بست. افتاده بود روی تخته سنگی که تیره‌ تر از سنگ‌ های دیگر بود. اطرافش سنگ بود و سنگ‌ ها که در سکوت سنگین، روی دیواره در هم فرو رفته بودند، چنان به هم چسبیده بودند که انگار از درون هم بیرون آمده باشند.

مشخصات کتاب نجات الاغ

معرفی کتاب بوراندخت و کتاب نجات الاغ
معرفی کتاب بوراندخت و کتاب نجات الاغ

 

نویسنده: فاطمه دهقان نیری

گروه سنی: ۱۱ سال به بالا

ناشر: محراب قلم

۲۲۸ صفحه

قیمت: ۱۸۵۰۰ تومان

 

 

به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”17629″ name=”معرفی کتاب ده پرنده ی زرد و‌ سبز و آبی”]