می توانید هر کدام از این روش های تسکین دهنده ی دندان درد کودکان را در خانه امتحان کنید. منظور از دندان درد در این مقاله دردی است که کودکان هنگام دندان در آوردن تجربه میکنند.

کاهش درد دندان درآوردن نوزاد نی نی سایت

ماساژ لثه

برای تسکین دندان درد کودکان ، ابتدا انگشت هایتان را خوب بشویید. فشار آرام و ملایم دست پدر یا مادر که به لثه ی کودک وارد می کند، باعث آرامش درد دندان می شود.

قاشق سرد

یک قاشق را در یخچال بگذارید (نه در فریزر زیرا قاشق می چسبد). قسمت پشتی قاشق را به آرامی روی لثه ی کودک بگذارید تا دردش آرام شود. اگر این کار را قبل از رشد هر دندان انجام دهید از خُردگی و شکستگی دندان در آینده جلوگیری می کند.

پارچه‌ی سرد

یک تکه پارچه‌ی یخ یا نسبتا سرد، یا مرطوب و سرد (در آب، شیر مادر یا در یار همیشگی مادران یعنی چای بابونه بخیسانید) را به کودک بدهید تا با دندان روی آن فشار دهد.

شیر مادر

هر کودک، به سبک ویژه ی خود دندان هایش را در می آورد. در برخی کودکان، مکیدن ممکن است باعث درد بیشتر دندان شود. (برخی کودکان از درد به پرستار یا مادر خود چنگ می زنند.) اما برخی دیگر برای احساس امنیت و راحتی می خواهند که پرستار همیشه کنارشان باشد. آیا کودک شما هم از نوک سینه ی مادر برای بازی با دندان هایش استفاده می کند؟ دندان درآوردن کودکان الزاما به معنی قطع تغذیه از شیر مادر نیست. پس پیش از این که کودکتان از شیر خوردن سیر شود، انگشت تمیزتان را را روی لثه هایش ماساژ دهید، این کار را قبل از این که از مکیدن خسته شود انجام دهید.

میوه‌ی سرد

میوه های سرد شده مثل تکه های سیب و موز که در کنار غذای نرم شده ی کودکان سرو می شود، می تواند باعث باعث آرام شدن درد لثه ها شود.

پرت کردن حواس

برخی اوقات عوض کردن منظره ی پیش روی کودک یا انجام کارهای جدید مقابل چشمانش می تواند باعث پرت شدن حواس کودک –هر چند موقتی- از درد شود. کودکتان را به حمام ببرید – آب گرم باعث آرامش می شود – و حتی گاهی بطور غیر منتظره او را در آغوش گرفته و نوازش کنید.

غذای سرد

اگر کودک تان شروع به غذا خوردن کرده است، می توانید با دادن غذاهای سرد مثل پوره سیب یا ماست به کودک درد دندان و لثه هایش را آرام کنید.

داروهای مسکن

ابتدا از پزشک اطفال سوال کنید و بعد مصرف شود (بخصوص در رشد دندان های اولیه اگر دکتر تایید کند می توانید استامینوفن را به کودک زیر ۳ ماه و ایبوبروفن را به کودک زیر ۶ ماه برای آرام کردن درد دندان هایش بدهید.) برخی خانواده ها می گویند که استامینوفن و ایبوبروفن در درمان و آرام کردن دندان درد کودکان بخصوص در میان جیغ های شبانه کودک، معجزه می کند. پس با دقت برچسب داروها را – بخصوص در نسخه ی فرمول جدید استامینوفن کودکان- مطالعه کنید.