داوران بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو بخش ملی و بین‌الملل معرفی شدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، شش داور ایرانی و دو داور خارجی قضاوت آثار بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی را بر عهده دارند. داوران بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند.

با اعلام دبیرخانه‌ی این جشنواره در بخش ملی اکرم قاسم‌پور، مسلم قاسمی و محمد سیمزاری و در بخش بین‌الملل رضا فیاضی، حمید جبلی، حسن دولت‌آبادی، دیالما مادلار منس از فلیپین و رخسانا خان علی از کانادا در روزهای دوم تا پنجم بهمن آثار ۳۰ قصه‌گوی ایرانی و ۷ قصه‌گوی خارجی را داوری خواهند کرد. بر این اساس، آثار ۵ قصه‌گوی ایرانی به بخش بین‌الملل راه یافته است و آثار سایر هنرمندان کشورمان در بخش ملی ارزیابی خواهد شد. بر همین اساس اکرم قاسم‌پور کارگردان و عضو هیات علمی دانشکده‌ هنر است، مسلم قاسمی علاوه بر کارگردانی و تالیف کتاب‌های متعدد، مقاله‌هایی را در حوزه‌ی نمایش عروسکی تالیف کرده و محمد سیمزاری نیز نویسنده، شاعر و کارگردان است.

داوران بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند
داوران بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

رضا فیاضی کارگردان، نویسنده و بازیگر، حمید جبلی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر، حسن دولت‌آبادی نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و پژوهش‌گر، در کنار این هنرمندان نام آشنای سینما و تلویزیون نیز مادلار منس و رخسانا خان‌علی به عنوان قصه‌گویان و نویسندگان نام آشنای فیلیپین و کانادا ۱۳ اثر بخش بین‌الملل را ارزیابی خواهند کرد. برگزیدگان این رقابت‌ها در مراسمی روز پنج‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجلیل و تقدیر خواهند شد.

اجرای برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی در نقاط مختلف تهران در روزهای برگزاری بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، قصه‌گویان ایرانی و خارجی در نقاط مختلف تهران قصه‌های خود را برای مخاطبان نقل خواهند کرد. هم‌چون سال‌های گذشته قصه‌گویان حاضر در جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در بین کودکان کار و بی‌سرپرست و در سراهای محله و فرهنگ‌سراها حضور خواهند یافت. این اجراها در روزهای ۲ تا ۴ بهمن در مراکزی همچون مدرسه طباطبایی و کودکان شوش، سرای محله باغ آذری، فرهنگ‌سرای ملل، موزه عروسک‌ها، شیرخوارگاه آمنه، حوزه هنری، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی و مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت خواهد گرفت.

داوران بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند در انتخاب این قصه‌گویان سعی شده است نقل داستان‌های بومی و محلی،‌ داستا‌ن‌های بین‌الملل و داستان‌های رضوی با توجه به نیازهای مخاطبان مورد توجه قرار گیرد. ۱۶ قصه‌گو در این برنامه‌ها مشارکت خواهند داشت. بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ۲ بهمن ۱۳۹۶ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کار خود را آغاز می‌کند.