اکثر والدین احتمالاً با مشکلاتی در خوابیدن بچه ها هنگام نزدیک شدن به زمان خواب روبرو هستند. مبارزه اغلب منجر به یک جدل طولانی و سرخوردگی بسیاری شده و تعجب می کنید که هنوز چقدر انرژی زیادی در شب برای فرزندتان باقی مانده است.

صبح، مشکل معکوس وجود دارند و به سبب اینکه شب آرام و با استراحتی کافی را سپری نکرده اند، نمی توانید آنها را از خواب بیدار کنید. این یک مشکل رایج است که بسیاری از خانواده ها به صورت روزانه با آن روبرو هستند، اما جای ناامیدی نیست! این مشکل را می توان حل کرد و با کمک چند راهنمایی ساده، بچه های شما هیچ وقت خواب راحت شب را از دست نخواهند داد.

چگونه به خواب راحت تر فرزندانمان کمک کنیم؟
چگونه به خواب راحت تر فرزندانمان کمک کنیم؟

رژیم غذایی مهم است

این روزها با وجود تمام مواد غذایی تحمیلی رنگارنگ و پر از شکر در قفسه ها، هیچ جای تعجب نیست که بچه ها در زمان خواب، انرژی کاذبی داشته و از استراحت استقبال نکنند. کاهش میزان شکر تصفیه شده و افزودنی های مصنوعی در رژیم غذایی کودکان، یک روش واضح و بسیار موثر برای بهبود سلامت آنها و تنظیم میزان انرژی آنهاست.

قندهای طبیعی موجود در میوه یک جایگزین بسیار سالم برای شیرینی و کیک هستند. میوه قند خون بسیار پایین تری را در قند خون بچه ها ایجاد می کند که به این معنی است که انرژی آنها به جای سوختن همه در یک زمان به آرامی سوزانده می شود.

ثابت شده است که غذاهای حاوی پروتئین و کربوهیدرات باعث خستگی و به تبع آن بهبود خواب می شود. بنابراین، جایگزین کردن غذاهایی مانند غلات صبحانه، تخم مرغ و یا نان تست به جای میان وعده های بعد از وعده های اصلی که حاوی شکر هستند می تواند کمک کند تا کودکان راحت تر و به طور طبیعی به خواب بروند.

همه چیز در مورد ورزش

بچه ها اغلب هنوز بخش زیادی از انرژی شان در پایان روز باقی مانده که باید آن را در زمانی که در واقع باید خواب باشند، با دویدن و خرابکاری بسوزانند. دلیل این انرژی اضافی ناشی از این واقعیت است که آنها در طول روز به اندازه کافی انرژی مصرف نمی کنند. صرف بسیاری از روز در مدرسه به صورت نشسته، انرژی بچه های شما را دست نخورده باقی می گذارد.

مهم است که آنها این انرژی را از طریق نوعی ورزش فیزیکی بسوزانند. حتی یک ساعت تمرین در روز فرصتی برای سوزاندن انرژی مازاد می دهد و می تواند به بهبود سلامت کودکتان کمک کند. با کاهش انرژی استفاده نشده، کودکان شما به طور طبیعی احساس خستگی می کنند و وقتی که به خواب می روید، آنها نیز راحت تر می خوابند.

کاهش زمان تلویزیون و بازی های ویدئویی

بسیاری از والدین می دانند چقدر سخت است که فرزندان خود را از تلویزیون و یا هر کنسول بازی ویدیویی دور کنند. این روزها برای بچه ها عادی است که از مدرسه به خانه می آیند و تا زمان خواب جلوی تلویزیون می نشینند.

تحقیقات نشان داده که این امر باعث اختلال در خواب کودکان و نوجوانان می شود. با گذراندن چند ساعت بین بازی های ویدئویی و زمان خواب، به بچه هایتان کمک می کنید تا با آرامش بیشتری بخوابند.