تمرین خواباندن نوزاد به شکم را می توان از اولین روز تولد و حتی پیش از اینکه بند ناف بیفتد شروع کرد. هر چه زودتر او را به خوابیدن روی شکم تشویق کنید احتمال یادگیری طبیعی این وضعیت بیشتر است.

روش آسان و غریزی این است که نوزاد را با شکم روی شکم خود بخوابانید، در این زمان با او تماس پوستی دارید و نوزاد هم از این روش بسیار لذت میبرد.

خواباندن نوزاد روی شکم از چه موقع بهتر است؟
خواباندن نوزاد روی شکم از چه موقع بهتر است؟

خواباندن نوزاد روی شکم چگونه باید انجام شود؟

برای شروع خواباندن نوزاد، خودتان به پشت بخوابید و در حالی که شکم نوزاد رو به پایین است، او را روی شکم خود قرار دهید تا سر شما و نوزاد رو به روی هم باشد. سر خود را بر روی بالشت قرار دهید تا بتوانید به آسانی به نوزاد نگاه کنید. به او لبخند بزنید و به آرامی با او صحبت کنید. واکنش نوزاد این است که سرش را به آرامی بالا می آورد و از نگاه کردن به صورت شما و شنیدن صدای تان در این وضعیت لذت می برد. این روشی عالی برای برقراری ارتباط است و تمرین مهم نوزاد برای گردن گرفتن است.



اگر نوزاد از این روش لذت می برد او را چند دقیقه در آغوش خود بگیرید، کمرش را بمالید و نوازش کنید یا پاهای تان را به آرامی بالا و پایین ببرید؛ با نوزاد به پهلو بخوابید و او را نوازش و آرام کنید. در آخر نوزاد را چند دقیقه به شکم روی زمین بخوابانید. این کار را بر روی زمین تمیز که با زیرانداز یا پتویی نرم پوشیده شده است انجام دهید.

پاسخ دهید

نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید