مسلما بهترین معالجه برای راش پوشک نوزاد پیشگیری است. در اینجا چند توصیه برای جلوگیری از راش پوشک نوزاد ارائه می شود.

7 توصیه برای جلوگیری از حساسیت پوست نوزاد به پوشک
۷ توصیه برای جلوگیری از حساسیت پوست نوزاد به پوشک
  1. پوشک نوزاد را زود به زود عوض کنید، البته همه این را می دانیم با این وجود روزهایی هست که پوشک خیس را بیشتر از معمول نگه می داریم. اگر پوست نوزادتان بسیار حساس است باید کاملا مراقب باشید. پوشک های پارچه ای را باید بیشتر از پوشک های یک بار مصرف تعویض کرد چون آن ها رطوبت را به خوبی جذب نمی کنند.
  2. هنگام تعویض پوشک، نوزاد را به طور کامل تمیز و خشک کنید.
  1. زیاد از پماد استفاده نکنید، گاهی اوقات بهتر است کلا از چیزی استفاده نکنید. همچنین اگر رطوبت زیر کرم باقی بماند ضرر بیشتری به دنبال دارد.
  2. هر چند بار که می توانید اجازه دهید نشیمنگاه نوزاد هوا بخورد.
  3. در صورتی که نوزاد به مواد شیمیایی موجود در دستمال های مرطوب یک بار مصرف حساسیت دارد، از دستمال های پارچه ای استفاده کنید. دستمال های پارچه ای را فقط با آب یا یک قطره سرکه سیب مرطوب کنید.
  4. زمانی به نوزاد غذا دهید که آمادگی آن را داشته باشد. به یاد داشته باشید اگر نوزاد غذا را کامل بالا آورد، به اندازه کافی هضم نشده و مواد مغذی آن را دریافت نکرده است.
  5. اگر کودک مواد غذایی جامد می خورد به او پروبیوتیک یا یک قاشق چای خوری ساورکراوت (کلم پیچ خورد شده و آب پز شده با سرکه) یا کفیر بدهید. اگر شک دارید که مخمر مربوط به مصرف اخیر یا در گذشته آنتی بیوتیک است، باید فلور روده نوزاد را متعادل کنید.

پاسخ دهید

نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید