دایمتیکون یک رده از پلیمرهای سیلیکون است که تنها شامل واحدهای M و D بوده و ساختار شیمیایی آنان و تفاوت دایمتیکون و سایمتیکون مطابق با ساختار نشان داده شده در شکل زیر است. این محصول برطرف کننده نفخ معده و به عنوان کمک کننده در رفع گازهای معده و روده شناخته می شود.

تفاوت دایمتیکون و سایمتیکون چیست؟
تفاوت دایمتیکون و سایمتیکون چیست؟

به لحاظ تاریخی، دایمتیکون ها بیشترین محصولات سیلیکونی ای هستند که درک شده و مورد استفاده قرار می گیرند. آنها هموپلیمرهایی هستند که در آب و روغن معدنی حل نمی شوند. البته از دایمتیکون هایی همانند مایعات سیلیکونی، روغن سیلیکونی و یا به اختصار سیلیکون، تحت عنوان موادی با شرایط قابل قبول کمتر، یاد می شود. دایمتیکون ها همانطور که در جدول زیر دیده می شود با درجه های متفاوت از قابلیت سیالیت و روان شدن (ویسکوزیته)، وزنهای مولکولی متفاوت، مواد نازک تا محصولات ضخیم و درجه های متنوعی از چسبناکی، به فروش می رسند.

تفاوت دایمتیکون و سایمتیکون چیست؟

سایمتیکون یک عامل ضد عفونی کننده خوراکی است که برای کاهش التهاب، ناراحتی و درد ناشی از گاز بیش از حد در معده یا روده استفاده می شود. این ماده، مخلوطی از پلی متیل سیلوکسان و ژل سیلیکونی است و ساختار آن در شکل زیر نشان داده شده است. دایمتیکون در سایمتیکون وجود دارد، اما در دایمتیکون هیچ سیلیکونی وجود ندارد.

تفاوت دایمتیکون و سایمتیکون چیست؟
تفاوت دایمتیکون و سایمتیکون چیست؟

همانطور که اشاره شد دایمتیکون به شکل قرص و قطره ارائه می شود و مصرف آن مخصوصاً برای کودکان لزوماً تحت نظر پزشک باید انجام شود.

پاسخ دهید

نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید