زمان : مرحله اول مجازی ۱۷ آذر ، مرحله دوم مجازی ۲۶ آذر ، مرحله نهایی حضوری ۲۳ دی

مکان : دبیرستان دوره اول علامه حلی ۳

نشانی : میدان تجریش ، خیابان شهید ملکی ( سعد آباد ) ، نبش بن بست سوم

قبل از این که تصمیم بگیرید در سمکد شرکت کنید یا نه، حتماً اینها را خیلی با دقت بخوانید:

سمکد مسابقه برنامه نویسی است، نه هیچ گونه مهارت دیگری در کامپیوتر. شاید این نکته بدیهی به نظر برسد اما فرض ما این است که شرکت کنندگان ، آشنایی و مهارت نسبی در « برنامه نویسی » کامپیوتر دارند.

برای شرکت در سمکد باید دانش‌آموز دوره‌ی اول متوسطه یا پایه‌ی دهم دوره‌ی دوم متوسطه یا سوم دبیرستان باشید. دانش‌آموزان مقاطع دیگر و دانش جویان حتماً مسابقات برنامه نویسی مناسب خودشان را خواهند یافت.

اولین دوره مسابقات دانش آموزی سمکد
اولین دوره مسابقات دانش آموزی سمکد

دانش آموزان دوره اول متوسطه در رده سنی A با یکدیگر و دانش آموزان پایه های دهم و سوم دبیرستان نیز در رده سنی B  با خودشان مسابقه خواهند داد.

شرکت در سمکد فقط در قالب گروه‌های دونفره ممکن است. جنسیت اعضای گروه باید یکسان باشد.
این دوره‌ی سمکد در دو مرحله آنلاین و یک مرحله‌ حضوری برگزار خواهد شد. نتایج دو مرحله آنلاین با در نظر گرفتن نسبت مشارکت دانش آموزان همپایه در مسابقه ، مِلاک انتخاب گروه ها برای شرکت در مرحله حضوری خواهد بود.
برای شرکت در سمکد حتماً باید در سایت quera.ir با ورود اطلاعات دقیق عضو شوید. پس از عضویت، در تاریخ و ساعت اعلام‌شده، از همان نشانی (بخش «مسابقات») برای شرکت در مسابقه استفاده کنید.

دو مرحله‌ی آنلاین جشنواره سمکد در تاریخ ۱۷ و ۲۶ آذر ۱۳۹۵ در قالب معروف مسابقات ACM برگزار می‌شود (روال مرحله‌ی حضوری ممکن است کمی از این قالب فاصله داشته باشد). صرفاً برای آشنایی بیش‌تر، یک مسابقه آزمایشی رایگان نیز تدارک دیده شده که در سایت یادشده  قابل دسترسی است.

برنامه‌هایی که به عنوان پاسخ سؤال‌ها به سامانه ارسال می‌شود لزوماً باید به یکی از زبان‌های پایتون، سی++، یا جاوا نوشته شده باشد.
هزینه‌ی شرکت در دو مرحله‌ی آنلاین سمکد برای هر گروه دونفره ۲۰۰۰۰ تومان است که باید به شماره حساب ۴۱۵۰۱۳۹۴۴۶۰۰۷ بانک ملی به نام مدرسه علامه حلی۳ یا شماره کارت ۵۳۱۶-۹۹۵۵-۹۹۱۸-۶۰۳۷ متصل به همان حساب، واریز شود و رسید واریزی (اینترنتی یا کاغذی) و اسامی اعضای گروه را به شناسه کاربری تلگرام @mehran2626 به نام آقای بشیری یا نشانی ایمیل mhb1490@gmail.com ارسال کنند تا حضور آنها در مسابقه‌ی اصلیِ آنلاین تأیید گردد.

امیدواریم این توضیحات را مفید یافته باشید. اگر آنها را معقول و قابل قبول می‌دانید حتماً در اسرع وقت در سمکد ثبت نام و شرکت کنید. اگر سؤالی هم دارید خوش‌حال می‌شویم آن را در نامه‌ای به نشانی comp.helli3@gmail.com بفرستید و با ما در میان بگذارید.