در «قلمروی پنهان» جنگِ بین قبیله‌ها در پیریا بالا گرفته است. از اول هم قرار نبود گِلوری توی این جنگ و پیش‌گویی باشد. حتی قبیله‌ این باران‌بال نیز به دور از این جنگ، جایی توی جنگل انبوه پنهان شده‌اند. «گلوری» می‌خواهد پدر و مادش را پیدا کند، اما هرچه بیشتر پیش می‌روند اتفاق‌های بیشتری می‌افتد، دوستاش دزدیده می‌شوند و وقتی به قلمرو باران‌بال‌ها می‌رسند می‌فهمند باران‌بال‌‌های زیادی هم دزدیده شده‌اند. البته این فقط یکی از حقایق تلخی است که در آنجا با آن مواجه می‌شوند و حالا وظیفه‌ی گِلوری نجات آن‌هاست.

معرفی کتاب قلمروی پنهان
معرفی کتاب قلمروی پنهان

کتاب قلمروی پنهان سومین جلد از مجموعه بال‌ های آتشین است. کتاب های پیشگویی اژدهای کوچک و وارث گمشده‌ کتاب های اول و دوم و راز شب کتاب چهارم این مجموعه هستند.

نویسنده: تولی‌ تی سادرلند

مترجم: ناهیتا حضرتی

گروه سنی: ۱۲ سال به بالا

ناشر: پرتقال

۳۱۵ صفحه 

قیمت: ۱۸۰۰۰ تومان

داستان کتاب اینگونه آغاز می‌شود: باز هم پنج تا به‌اژدها با هم سرشاخ شده بودند. بین صخره‌ها جست‌وخیز می‌کردند و نور خورشید که تازه داشت طلوع می‌کرد، روی فلس‌های سبز و قرمز و طلایی آن‌ها می‌تابید. بچه‌ها برای هم دندان تیز می‌کردند و پنجه نشان می‌دادند؛ با عصبانیت زبان نیش‌مانندشان را برای هم درمی‌آوردند و سر هم داد می‌کشیدند. آن‌ طرف‌تر، زیر صخره‌ها، دریان موج‌هایش را تند و خروشان به ماسه‌های ساحل می‌کوبید؛ انگار می‌خواست با نعره‌های اژدها کوچولوها رقابت کند.

رفتار بچه‌ها خجالت‌آور بود، ولی کاری نمی‌شد کرد. ناتیلوس، نگران به اژدهای بزرگ و سیاهی که کنارش ایستاده بود نگاهی انداخت، ولی بچه‌ها هنوز داشتند دادوبیداد می‌کردند و متوجه‌اش نشده بودند. آرزو می‌کرد ای کاش او هم می‌توانست ذهن فردابین را بخواند؛ شک نداشت فردابین ذهنش را می‌خواند.

به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”1786″ name=”معرفی کتاب گورستان”]