کودکان همیشه نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند و والدین همواره در فکر محافظت و مراقبت از کودکانشان هستند. اما گاهی اوقات ممکن است برای حفظ امنیت کودک تان مرتکب اشتباهاتی شوید که اصلا خودتان متوجه آن نشوید و حتی گاهی اوقات بسیاری از والدین احساس می کنند که این کارشان امنیت کودک را تضمین می کند . با سرسره همراه باشید تا به برخی از اشتباهات عجیب والدین را به شما ارائه دهیم :

خواباندن کودک در صندلی ماشین :

بسیاری از والدین برای کودک خود صندلی ماشین تهیه می کنند و با خیال راحت کودک خود را درون آن قرار می دهند ولی غافل از خطر آن هستند. زمانی که کودک بخواب می رود ممکن است با توقف اتومبیل، گردن او به سمت جلو بیاید و آسیب ببیند.

اشتباهات عجیب والدین زمان محافظت از کودک
اشتباهات عجیب والدین زمان محافظت از کودک

یا اینکه بسیاری از کودکان زمانی که داخل اتومبیل به پشت می خوابند ممکن است به کف اتومبیل بیافتند بنابراین بهتر است کودکان را تا دو سالگی داخل اتومبیل در آغوش بگیرید تا در زمان خواب امنیت داشته باشند.

پایین رفتن از سرسره با کودک :

اکثر والدین با کودکان خود در پارک و شهربازی سوار سرسره می شوند و احساس می کنند که با این کار کودک شان را محافظت می کنند. غافل از این هستند که ممکن است کفش یا پای کودک روی سرسره یا اسلاید قرار داشته باشد و از پشت وزن پدر یا مادر سنگینی کند و پای او پیچ و تاب خورده و حتی ممکن است بشکند. بنابراین بهتر است او را تنها روی سرسره بفرستید یا اینکه تا نیمه ی سرسره او را بلند کنید تا خودش مابقی را سر بخورد.

استفاده از کالسکه :

ممکن است با استفاده از کالسکه والدین احساس رضایت و امنیت برای کودک شان داشته باشند. غافل از این هستند که گاهی اوقات حتی برای لحظه ای که از کالسکه ی کودک خود غافل شوند بخصوص در سراشیبی ها ممکن است کودک آن ها آسیب جدی ببیند پس بهتر است بیشتر کودک خود را در آغوش بگیرید تا امنیت او بیشتر باشد.

خوردن و آشامیدن داخل اتومبیل :

سعی کنید زمان وعده های غذایی کودک خود را قبل یا بعد از سوار شدن به اتومبیل تنظیم کنید و به او غذا بدهید. زیرا خوردن و آشامیدن داخل اتومبیل و در حین رانندگی برای کودک شما خطرناک می باشد. مثلا ممکن است کودک در صندلی عقب نشسته و در حین خوردن حالت خفگی به او دست بدهد. ولی شما اصلا متوجه این امر نشوید. با کوچک ترین ترمز ممکن است نی نوشیدنی صورت کودک را پاره کند یا آسیب برساند. بنابراین آموزش مراقبت از خود به کودک در چنین مواردی نباید از چشم والدین دور بماند.

اشتباهات عجیب والدین زمان محافظت از کودک
اشتباهات عجیب والدین زمان محافظت از کودک

حتی بعضی از والدین غیر از وعده های غذایی سعی می کنند داخل اتومبیل به کودک خود تنقلات بدهند و از این کار احساس رضایت می کنند و از خطر آن غافل هستند.

نزدیک کردن کودکان نوپا به حیوانات :

والدینی که کودکان خود و به خصوص کودکان نوپای خود را به منظور سرگرم کردن به حیوانات نزدیک می کنند و از این کار لذت می برند باید بدانند که این کار بسیار خطرناک می باشد و مواردی گزارش شده که حیوانات در یک لحظه به کودکان حمله ور شده اند و صورت آن ها را چنگ زده اند.

حتی موردی بود که پدری در باغ وحش با کودک خود نزدیک به قفس یک گوره خر شده بودند و گوره خر سر خود را ازپشت میله ها بیرون آورده بود و در یک چشم به هم زدن پای کودک را که در اغوش پدرش بود گاز گرفته بود و شدت این گاز گرفته گی تا حدی زیاد بود که کودک در بیمارستان بستری شد بنابراین باید خیلی محتاط باشید زیرا حمایت والدین از کودک در چنین شرایطی بسیار ضروریست.

پوشاندن کودک در روزهای گرم :

گاهی اوقات والدین ممکن است در هوای گرم بهاری به منظور ترس از سرماخوردن کودک زیادی کودک خود را بپوشانند. این که در روزهای گرم و آفتابی به منظور جلوگیری از آفتاب سوخته گی کودک روی کودک خود پتو بکشند اما غافل از این باشند که کودکان علاوه بر عدم تحمل سرما، گرمای زیاد را نیز نمی توانند تحمل کنند و ممکن است حالت خفگی و سکته به آن ها دست بدهد بنابراین سعی کنید تا حدی کودک را گرم کنید که خودتان نیز تحمل آن را داشته باشید و در روزهای آفتابی از سایه بان استفاده کنید.