ما قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه فقط با چند وسیله ساده به راحتی می توانید فیجت اسپینر در منزل بسازید. در حال حاضر فیجت اسپینر ها روی بورس هستند، اما مجبور نیستید حتماً یکی را بخرید.

مدت هاست در مورد فیجت اسپینرها و مزیت ها و معایب آن صحبت می شود. در سرسره نیز در مورد روش ساخت آن و همچنین تاریخچه و انواع آن و حتی ترفندهای استفاده از آن صحبت های زیادی شده است. در بخش هایی نیز به ذکر مزیت ها و معایب استفاده از آن برای کودکان پرداختیم. در این مقاله قصد داریم فیجت اسپینر را در خانه باهم بسازیم. به راحتی و در مدت تنها چند دقیقه.

فیجت اسپینر در لیست اسباب بازی های خطرناک کودکان
فواید و مضرات فیجت اسپینر برای کودکان
بهترین چیز در مورد این کاردستی این است که بچه های شما می توانند آن را سفارشی بسازند و چیزی که می سازند، خلاقیت خود و ایده خودشان باشد.

آموزش ساخت فیجت اسپینر
آموزش ساخت فیجت اسپینر

خیلی سریع به سراغ ساخت آن برویم و در ابتدا بفهمیم چه لوازمی نیاز داریم.

لوازم اولیه فیجت اسپینر
– بلبرینگ اسکیت (معمولا در تعمیرگاه های دوچرخه یافت می شود!)
– چوب بستنی ۱ اینچ در ۲٫۶ اینچ
– نوار چسب (اختیاری)
– واشر تخت
– چسب مایع
– گیره لباس
– قیچی

چگونه فیجت اسپینر بسازیم
فیجت اسپینر بسازیم
چوب بستنی ها را از وسط (در درازا) ببرید، چون به سه چوب دو تکه شده، نیاز دارید.

حالا وقت آن است که چوب را تزئین کنیم. این جایی است که بچه های شما واقعاً می توانند خلاق باشند و آن را به کار گیرند. آنها می توانند چوب ها را نقاشی کنند، رنگ بریزند و یا همانند ما، آنها را با نوار چسب بپوشانند. به هر حال این بخش را به سلیقه خود و فرزندانتان انجام دهید.

چگونه فیجت اسپینر بسازیم
قطعه ای از نوار چسب به درازای چوب بریده و چوب را روی بخش چسبناک آن قرار دهید. برش دوم چوب را روی آنها گذاشته و قطعه دیگری از نوار چسب را روی آن بچسبانید تا آنها را پوشش دهد. اطراف لبه ها را فشار دهید تا محکم شود و سپس اضافی ها را ببرید تا شکیل شود.

با استفاده از چسب مایع، از چوبها شکل مثلثی را ایجاد کنید. بلبرینگ اسکیت را در مرکز قرار دهید و مثلث را محکم کنید تا بلبرینگ در جایش سفت شود. هر محل چسب را تا زمانی که چسب سخت و محکم شود، با یک گیره محکم نگه دارید.

چگونه فیجت اسپینر بسازیم
فیجت اسپینر خود را برگردانید و محل تماس بلبرینگ با هر یک از چوبها را چسب بزنید و اجازه دهید سفت شود.

در حال حاضر، کاردستی شما چرخش خواهد داشت، اما برای رسیدن چرخش سریع تر و طولانی تر، باید کمی وزن آنرا بیشتر کنید. این کار به بهتر چرخیدن فیجت اسپینر کمک می کند.

چگونه فیجت اسپینر بسازیم
برای این کار بر روی هر یک از گوشه های مثلث، واشر بچسبانید. اجازه دهید چسب سفت شود و حال فرفره شما آماده است!

اگر می خواهید از این اساباب بازی بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم مطلب دیگر ما را با عنوان “همه چیز در مورد فیجت اسپینر” را مطالعه کنید.

حالا که به راحتی این وسیله را ساختید شاید بد نباشد با خلاقیت و توانایی خود، کاردستی های جذاب دیگری که در سرسره معرفی و آموزش داده شده را هم امتحان کنید و برای خودتان و با سلیقه خودتان آنها را بسازید. در زیر لینک چند نمونه از کاردستی های پر طرفدار را قرار دادیم.

چگونه کارت نقاشی موزاییکی بسازیم؟
چگونه فرفره کاغذی بسازیم ؟
با هم دستبند شبرنگ بسازیم
خمیر اسلایم بسازیم