سالی یک بار، دانشگاه میشیگان نتایج “نمونه برداری کلی بهداشت کودکان ” (NPCH) در بیمارستان C.S. Mott را بر اساس تجربیات افراد بالغ در مورد مسائل مختلف بهداشتی کودکان و نوجوانان ایالات متحده، منتشر می کند. برای گزارش سال جاری، “نظرسنجی Mott ” یک نمونه ملی متنوع از بزرگسالان و والدین را مورد بررسی قرار داد تا مشخص کند که مسائل بهداشتی ای که در این حیطه از آنها اغلب به عنوان یک “مشکل بزرگ” یاد می شود، چیست. نتایج نظرسنجی NPCH در ۲۱ اوت ۲۰۱۷ منتشر شد.

اکثر بزرگسالان و والدین در سراسر کشور از پرخاشگری و تهدیدات سایبری به عنوان بزرگترین عامل نگرانی در مورد کودکان در ایالات متحده، یاد کردند. گزارش سال ۲۰۱۷ بر اساس یک نظرسنجی ملی انوار از ۲۰۵۱ بزرگسال است که شامل ۱۵۰۵ والدین صاحب فرزندان کوچک تا ۱۸ ساله است.

۱۰ دغدغه اصلی والدین در قبال کودکان و نوجوانان
۱۰ دغدغه اصلی والدین در قبال کودکان و نوجوانان

اولین بخش از نظرسنجی، افراد بزرگسال ۱۸ سال و بالاتر را به چالش ” در مورد کودکان و نوجوانان ایالات متحده چه فکری می کنید” فرا خواند. پس از آن، این نظرسنجی از شرکت کنندگان پرسید: ” شما احساس می کنید مشکلات بهداشتی برای کودکان و نوجوانان در سراسر ایالات متحده چقدر بزرگ است؟ “

(۱) مشکل بزرگ
(۲) تا حدودی
(۳) هیچ مشکلی

۲۴ مورد در این نظرسنجی ذکر شده است. برای اولین بار، یک بخش دومی به این نظرسنجی افزوده شد که از پدر و مادر خواسته می شود توضیح دهند که مشکلاتی که ممکن است فرزندانشان را تحت تاثیر قرار دهد، در چه قالبی است.

۱۰ نگرانی اول بهداشتی برای کودکان در سال ۲۰۱۷ به شرح زیر است:

– پرخاش و تهدیدات سایبری (۶۱٪)
– ورزش ناکافی (۶۰٪)
– تغذیه ناسالم (۵۷٪)
– سوء مصرف مواد مخدر (۵۶٪)
– امنیت اینترنت (۵۵٪)
– سوء رفتار با کودک و بی توجهی (۵۳٪)
– خودکشی (۴۵٪)
– افسردگی (۴۴٪)
– بارداری نوجوانان (۴۳٪)
– استرس (۴۳٪)

این فهرست و آمارهای مشابه، نگرانی های مشترک والدین مختلف درباره فرزندان را پیدا کرده و باعث می شود که نگرانی خاصی، هدف قرار گیرد و یک استراتژی خاص برای رسیدگی به هر مساله ناخوشایند، ارائه شود.

۱۰ دغدغه اصلی والدین در قبال کودکان و نوجوانان
۱۰ دغدغه اصلی والدین در قبال کودکان و نوجوانان

گزارش نظرسنجی ۲۰۱۷ نتایج بدیهی نیز داشت: “به لحاظ الگوهای قومی- نژادی، والدین سیاه با والدین سفید در میزان نگرانی بیان شده در مورد هر دوی نابرابریهای نژادی در سلامت و خشونت در مدارس، تفاوت بارز داشتند. تاثیرات مسائل اجتماعی معاصر در اولویت های سلامت نشان می دهد که تجربیات و ادراک ها می توانند در میان گروه های مختلف والدین بطور قابل توجهی متفاوت باشند. تلاش های ملی و محلی اخیر برای شناسایی و مقابله با نابرابری های نژادی در بحث سلامت، به عنوان شروعی به تمرکز بر مقابله با این نگرانی هاست “.

اگر چه بسیاری از این مسائل بهداشتی ممکن است مستقیماً تحت کنترل ما به عنوان والدین یا شهروندان نباشند، اما داشتن این داده ها می تواند به عنوان بستری برای شروع گفتگو با فرزندان تلقی شود. رتبه بندی شیوع نگرانی های خاص بهداشتی نیز گام اولیه برای پیشرفت رویکرد چندجانبه برای رفع هر نگرانی است.

از نظر کنترل موارد قابل کنترل، به عنوان یک پدر و مادر، نویسندگان گزارش Mott توصیه های ملموس در موارد مختلف دارند که والدین می توانند برای جلوگیری از بیماری های مشترک و حفظ فرزندان خود به عنوان امن ترین راههای ممکن انجام دهند. این موضوع شامل همه ی موارد مانند اطمینان از کودکان در ایمن سازی آنها، تسهیل فعالیت های بدنی منظم، خوردن سالم، آموزش مهارت های ایمنی آنلاین، استفاده از صندلی های اتومبیل، کمربند ایمنی و استفاده از کلاه ایمنی در زمان دوچرخه سواری است.

۱۰ دغدغه اصلی والدین در قبال کودکان و نوجوانان
۱۰ دغدغه اصلی والدین در قبال کودکان و نوجوانان

در مورد اینترنت و امنیت سایبری، مشکلات به شکل سوء استفاده اینترنتی و شکارچیان آنلاین و استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی با افزایش خطر انزوای اجتماعی تعریف می شود که با مفهوم تنهایی برای افراد و در تمام سنین مرتبط است.

در یک بیانیه، گری فیدر، استاد مرکز ارزیابی و تحقیقات بهداشت کودکان (CHEAR) و مدیر اجرایی Mott Poll، می گوید: “بزرگسالان در سراسر کشور، تهدید سایبری را به عنوان یکی از مشکلات پیشرو در سلامت کودکان آمریکایی می شناسند. والدین باید به طور منظم در مورد ایمنی اینترنت و راه های پیشگیری از مشکلات، با فرزندان و نوجوانان خود صحبت کنند. راهکارهای موثر ساده ممکن است در دسترس نگذاشتن امکان شناسایی شخصی در رسانه های اجتماعی، پلتفرم های چت یا در محیط بازی های مشترک باشد. “