یازدهمین شماره ماهنامه نوجوان داروگ (نخستین نشریه نوجوانان دوستدار محیط‌ زیست) منتشر شد. ماهنامه داروگ تیرماه همراه با یک پوستر تمام رنگی رایگان و حال و هوای تابستانی به دکه‌ها آمده است.

طبیعت‌گردی
در صفحه نخست یازدهمین شماره داروگ با عنوان «با معرفت سفر کنیم» خواننده برای پرنده‌نگری و «گردش و شب‌مانی در طبیعت» در صفحه‌های بعد آماده می‌شود. نکته‌هایی در پیوند با اینکه چه چیزی همراه ببریم؟ وسایل را چگونه در کوله‌پشتی بچینیم؟ چادر را چطور برپا کنیم؟ چه نوع کفش و کلاه و عینک و کیسه‌خوابی انتخاب کنیم؟ همه این‌ها همراه با تصویرهای مناسب در داروگ بیان شده است. مصاحبه با عکاس پرنده‌نگر در این بخش نیز سرشار از نکته‌های آموزنده و جدید است.

یازدهمین شماره ماهنامه نوجوان داروگ منتشر شد
یازدهمین شماره ماهنامه نوجوان داروگ منتشر شد

پارک جانوران
با توجه به یازدهمین شماره داروگ، مشخص می‌شود که مار یکی از مطالب اصلی این شماره است. در این بخش با «افعی دم عنکبوتی» یکی از شگفت‌انگیزترین گونه‌های مار آشنا می‌شوید که در ایلام، کردستان و لرستان دیده می‌شود. در ادامه مطلب‌های این بخش، صدای رگبار دارکوب روی درخت در گوشمان می‌پیچد و می‌فهمیم که جمجمه و مغز دارکوب چگونه در برابر این ضربه‌های شدید، حفاظت می‌شود.

بچه‌های سبز
در این بخش به استان زیبای لرستان می‌رویم تا با دانش‌آموزان بلوط‌کار و پدر بلوط ایران آشنا شویم.

خبر خوش
اگر می‌خواهید کلی خبرهای خوب و خواندنی بخوانید و کلی مطلب جدید و جالب یاد بگیرید، این بخش را از دست ندهید.

تکاپو
گفت‌وگوی ماهنامه داروگ با احمد شعبانی‌فرد ورزشکار رکورددار و فعال حقوق کار کودکان در این بخش آمده است.

سرگرمی
سرگرمی یازدهمین شماره داروگ به مطالبی از معرفی تازه‌ترین بازی‌های کامپیوتری تا معما و آموزش اوریگامی مار را در بردارد.

زنبورانه
اگر به آشپزی علاقه‌مند هستید، آموزش پخت غذای انگشتی مطلب مناسبی برای شما است.

زمین ما
در این بخش از یازدهمین شماره داروگ به ماجراهای شهربازیافت پرداخته شده است. این بار داروگ سری به انبار دست‌دوم شهر بازیافت می‌زند. در ادامه این بخش به سراغ آسمان می‌رود و به این سوال پاسخ می‌دهد که آیا کیهان در حال بزرگ‌تر شدن است؟

یازدهمین شماره داروگ با صاحب‌امتیازی شرکت انتشارات فنی ایران و مدیرمسئولی آرش قلمی‌فرد در صفحه‌های رنگی گلاسه با قیمت ۵۰۰۰ تومان منتشر شده است.