گریه یکی از شکل های مهم در ارتباط برقرار کردن نوزاد است ولی ترجمه کردن گریه نوزادان دوقلو گاهی طاقت فرساست. وقتی هر دوی آنها یکباره گریه را سر میدهند شاید حس کنید که به تنهایی از عهده ی رسیدگی به آنها بر نمی آیید.

وقتی به نوبت گریه کنند ممکن است به نظر برسد که در تمام روز یکی از کودکان در حال گریه است. راه های زیادی برای کنارآمدن با گریه نوزادان دوقلو وجود دارد. شاید راهی که در مورد یکی از آنها کارساز است در مورد دیگری مفید واقع نشود.

چگونه با گریه نوزادان دوقلو برخورد کنیم؟
چگونه با گریه نوزادان دوقلو برخورد کنیم؟

چرا کودکان دوقلو گریه می کنند

نق زدن یا قولنج فرزندان دوقلو احتمالا دلیل بر اشتباه شما نیست. گریه معمولا بیشتر به خلق و خوی هر کودک مربوط می شود تا به هرکاری که شما انجام میدهید یا نمی دهید. احتمال اینکه گریه ی آنها شما را عصبی کند بیشتر است تا اینکه عصبی بودن شما آنها را به گریه بیندازد.

گاهی در آغوش گرفتن کودکی که بیش ار حد محرک دریافت کرده است گریه ی او را بیشتر میکند. کودکی را که گریه میکند در تختی در یک اتاق ساکت بگذارید. در عرض ۵ تا ۱۵ دقیقه آشکار میشود که کودک در حال آرام گرفتن است یا خیر. اگر هنوز بعد از این مدت گریه کرد به سراغش بروید. اجازه ندهید که در تنهایی به گریه ی خود ادامه دهد.

گاهی عوامل بیرونی در نق زدن کودک سهمی دارند. ممکن است یکی از دوقلوها به چیزی که از طریق شیرمادر به او میرسد یا به یکی از مواد تشکیل دهنده ی شیر خشک حساس باشد. بعضی از آنها از فلوراید یا آهن خوراکی نوزادان ناراحت می شوند. ( همیشه پیش از هر گونه تغییر برنامه ی غذایی آنها با پزشک کودکان مشورت کنید) ممکن است دود سیگار ، اسپری های خانگی یا پودر بچه سبب ناراحتی شان شده باشد

چگونه با گریه های طاقت فرسا برخورد کنیم؟

یادآوری مثبت اقبال خوبتان میتواند به شما کمک کند گریه های طاقت فرسا را از سر بگذرانید. هنگامی که به گردش می روید از تمام تعارفی که مردم به خاطر شاهکار به دنیا آوردن و مراقبت از کودکان دوقلو از شما میکنند لذت ببرید. از تحسین هایی که بر کودکان دوست داشتنی تان می بارند حظ وافر ببرید.

البته همیشه این راه چاره ساز نیست پس ممکن است این توصیه ها برای آرام کردن گریه نوزادان دوقلو به کارتان بیایند :
• اگر میتوانید ساعتهای بداخلاقی کودکان را پیش بینی کنید در آن ساعت ها که هر دوی آنها به آرام کردن نیاز دارند یک کمک داشته باشید.
• از لوازم مفید استفاده کنید. با استفاده از پتوی لوله شده یا پوشک نوزادان را با دقت در تاب کودک بگذارید. اجازه دهید تحرک خود کودک او را در بانسر تکان دهد. پستانک های مختلف را بیازمایید. با کالسکه ی دونفره آنها را بیرون ببرید تا در هوای آزاد آرام شوند.
• ((صدای سفید)) صدای موزون و بی الگویی نظیر صدای موتور یا رادیویی که روی ایستگاهی تنظیم نباشد بعضی از کودکان را آرام می کند. بقیه با گوش کردن به صداهای آشنای رحم آرام میشوند. بعضی از فروشگاههای لوازم کودک نوار صدای رحم یا وسیله ای را که صدای سفید آرامی تولید کند می فروشند.

چگونه با گریه نوزادان دوقلو برخورد کنیم؟
چگونه با گریه نوزادان دوقلو برخورد کنیم؟

اگر کودکان بدخلقتان به تماس بدنی با شما بهتر پاسخ می دهند:

• یک صندلی گهواره ای راحت بخرید که هم شما و هم هردو کودک را در خود جا بدهد. تاب خوردن ، هر سه ی شما را آرام خواهد کرد! یک صندلی گهواره ای تاشو برای مواقعی که به دیدن اقوام یا دوستانی می روید که صندلی گهواره ای ندارند در خودرو خود داشته باشید.
• آغوشی های نوزاد به شما امکان می دهد که دوقلوها را نزدیک خود نگه دارید و یک یا دو دستتان هم آزاد باشد.

۱٫ آغوشی های دونفری موجود است.

۲٫ بعضی از والدین دو آغوشی یک نفری را با هم به کار میگیرند و یک کودک را جلو و دیگری را پشت خود و یا هر دو را به صورت ضربدری در جلو می بندند.

۳٫ توانایی شما در حمل هم زمان کودکان دوقلو بستگی به وزن آنها و میزان جنب و جوششان دارد.

۴٫ اغلب فقط یک کودک در آن واخد به حمل شدن در آغوشی یا کوله ی کودک نیاز دارد.

• بغل کردن هر دو کودک به مدت کوتاه در حالی که هرکدام را با یک دسته نگه داشته اید کار خطرناکی است زیرا راهی برای جلوگیری از زمین خوردن ندارید. همیشه متوجه خطرهای بالقوه ی بغل گرفتن و راه بردن هر دو باشید. به یاری دهندگانتان اجازه ندهید هر دو را بغل کنند و راه ببرند.