درباره کتاب یک دقیقه صبر کن: آقای کالاورا از راه می رسد و می خواهد مادربزرگ بیتل را با خود ببرد. آقای کالاورا نماد روز مردگان در اسپانیاست. معنی لغوی آن  آقای جمجمه است. و حالا این آقای جمجمعه با مادربزرگ همراه می شود تا یک بار خانه را جارو بزند, دو قوری چایی دم کند، سه کیلو ذرت برای نان مکزیکی آسیاب کند و … تصاویر این کتاب سرشاز از حرکت و جنب و جوش است.

کودک می تواند از یک تا ده با متن کتاب پیش برود و بشمرد. او لحظه های شادی را با مادربزرگی که در تدارک جشن است تجربه کند و از آن لذت ببرد. مادربزرگی که آنقدر عاشق زندگی است که آقای کالاورا از بردن او به دنیای مردگان صرف نظر می کند. شاید یکی از نقاط قوت این کتاب تجربه ی لحظاتی سرشار از زندگی و شادی است.

مشخصات کتاب یک دقیقه صبر کن

معرفی کتاب یک دقیقه صبر کن
معرفی کتاب یک دقیقه صبر کن

نویسنده و تصویرگر: یویی مورالز

مترجم: مینا پورشعبانی

ناشر: مبتکران

سال نشر: ۱۳۸۸

قیمت: ۱۸۰۰ تومان

گروه سنی: ۵ و ۶ سال, ۷ و ۸ سال

 

گزیده‌ ی کتاب یک دقیقه صبر کن: مادربزرگ بیتل، صبح که از خواب بیدار شد,صدای زنگ در را شنید. وای خدای من! آقای کالاورا کلاهش را برداشت. چه آقای لاغری! او با اشاره ی دست از مادربزگ بیتل خواست که داخل شود. وقتش بود که مادربزرگ بیتل با او برود. اما مادربزرگ بیتل به او گفت: «آقای کالاورا، همین الان با تو می آیم، فقط یک دقیقه صبر کن که خانه را یک بار جارو بزنم.» آقای کالاورا یادش آمد که امروز وقت دارد. برای همین تصمیم گرفت منتظر بماند. آقای کالاورا شمرد؛ ONE، خانه یک بار جارو شد. آقای کالاورا از جای خود بلند شد…

فعالیت های مرتبط با کتاب یک دقیقه صبر کن

این کتاب می تواند بستر مناسبی برای انجام این فعالیت ها برای گروه سنی ۵ و ۶ _ ۷ و ۸سال باشد:

فعالیت ریاضی

فکر کن تو هم قرار است مهمان داشته باشی, می توانی بگویی از یک تا ده چه کارهایی هست که انجام دهی؟
مثلا: یک بار اتاقت را تمیز کنی، توی دوتا سبد اسباب بازی هایت را بریزی، سه …

حالا هرکاری را که انجام می دهی نقاشی کن.

هشت تا ظرف آبنبات بکش و توی هرکدام یک نوع آبنبات یا شکلات نقاشی کن.

فعالیت آشپزی

دوتا قاشق غذاخوری شربت سکنجبین توی یک لیوان بریز, یک خیار را هم با کمک بزرگ تر ات رنده کن و با سه تکه یخ کوچک توی آن بینداز, لیوان را با آب پر کن. حالا یک لیوان شربت خیار و سکنجبین خوشمزه داری.

 به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”12418″ name=”معرفی کتاب دانش‌ نامه‌ ی بدن انسان”]