دو کتاب داستان با عنوان‌ های «آرزوی بی‌ بی سنجاقک» و «تاریکی ترس نداره» نوشته طوبا اورنگ از سوی موسسه فرهنگی هنری اورنگ آفرین راهی بازار نشر شدند.

درباره کتاب آرزوی بی‌ بی سنجاقک: داستان سنجاقکی به نام «بی‌ بی سنجاقک» است که جزئی از طرح روی یک کتری فلزی است. تا اینکه روزی «بی‌بی سنجاقک» که دلش برای پرواز کردن در هوای آزاد تنگ شده تصمیم می‌گیرد از قوری خداحافظی کند و برود اما چون در اثر حرارت شعله اجاق، پایین بال‌هایش سوخته است نمی‌تواند پرواز کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «بی‌ بی سنجاقک پای پیاده راه افتاد، رفت و رفت تا به اتوبوسی رسید و داستان زندگی‌ اش را برای اتوبوس تعریف کرد. اتوبوس گفت: اگر با من بیایی چیزهای جدیدی می‌ بینی، پشیمان نمی‌ شوی!
سنجاقک با خوشحالی سوار اتوبوس شد و جلوی ماشین نشست.
اتوبوس هرروز مسافرانش را از ایستگاهی در پایین شهر سوار می کرد و تا بالای شهر می‌ رفت و با مسافران جدیدی همان مسیر را برمی‌ گشت…»

​معرفی کتاب آرزوی بی‌ بی سنجاقک و کتاب تاریکی ترس نداره
​معرفی کتاب آرزوی بی‌ بی سنجاقک و کتاب تاریکی ترس نداره

نویسنده: طوبا اورنگ

تصویرگر: عاطفه فتوحی

گروه سنی: ۸ تا ۱۲ سال

ناشر: موسسه فرهنگی هنری اورنگ آفرین

قیمت: ۴۰۰۰ تومان

 

 

درباره کتاب تاریکی ترس نداره:در این کتاب با بیان داستانی ساده و کودکانه به کودکان می‌آموزد که چگونه بر ترسشان در تاریکی غلبه کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «علی کوچولو خرسی‌اش را بغل کرده بود و با بقیه اسباب‌بازی‌ها توی اتاقش خوابیده بود که ناگهان صدای خیلی بلندی آمد و همه از خواب پریدند! علی کوچولو که از ترس قلبش تند تند می‌زد، می‌خواست گریه کند و مامانش را از اتاق کناری صدا بزند که خرسی گفت: نترس! من اینجا هستم، پیش تو.
علی زیر لب گفت: من از تاریکی می‌ترسم. کی آمده توی اتاقم؟ خرگوشک جیغ زد: وای! آقا گرگه آمده؟ علی که از ترس گریه‌اش گرفته بود توی تختش نشست و زیر لب گفت: مامان بیا، من می‌ترسم، اینجا خیلی تاریکه…»

نویسنده: طوبا اورنگ

تصویرگر: منظر سزاوار

گروه سنی: ۸ تا ۱۲ سال

ناشر: موسسه فرهنگی هنری اورنگ آفرین

قیمت: ۳۰۰۰ تومان

به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”20162″ name=”معرفی کتاب قصه‌ های خرس کوچولو و خرس بزرگ”]