علی اکبر زین‌العابدین از برگزاری کارگاه «خوانش کتاب و نقد و نویسندگی خلاق» در موسسه هنری خوانش خبر داد و گفت: نوجوانان در این کارگاه با اصول اولیه نقد اصولی قالب‌های مختلف ادبی آشنا می‌شوند.

​کارگاه «خوانش کتاب و نقد و نویسندگی خلاق» با حضور علی اکبر زین‌ العابدین، نویسنده کودک و نوجوان و جمعی از نوجوانان، از دوشنبه (۲۴ مهر ۱۳۹۶) از سوی موسسه هنری خوانش برگزار می‌شود.

کارگاه «خوانش کتاب و نقد و نویسندگی خلاق» برای نوجوانان
علی اکبر زین‌العابدین، هدف از برگزاری این کارگاه را کشف و هدایت استعدادها در عرصه‌های گوناگون نوشتن همچون یادداشت‌نویسی، داستان کوتاه، شعر، نثرهای آزاد یا ادبی عنوان کرد و گفت: در طول کارگاه ضمن آشنایی بچه‌ها با خواندنی‌های متناسب با موضوع هر جلسه به تمرین‌های نوشتاری انفرادی و گروهی در همان جلسه پرداخته می‌شود و مهارت نقد و بررسی نیز در این فرآیند تقویت می‌شود.

به گفته زین‌العابدین، این کارگاه شامل دو بخش خوانش کتاب و نقد و بررسی کتاب و اصول نویسندگی خلاق است که برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود. نوجوانان در این کارگاه کتاب‌هایی را که خوانده‌اند بر اساس اصولی که به آنها آموزش داده می‌شود به سایر هم‌سالان خود معرفی کرده و نظراتشان را درباره کتاب مطرح می‌کنند. در بخش دوم هم نوشته های خودشان را در کلاس قرائت می‌کنند و سایر بچه‌ها به نقد و بررسی اثر خوانده شده می‌پردازند و متن‌های برگزیده جهت چاپ به مطبوعات کودک و نوجوان ارایه خواهد شد.

این نویسنده می‌افزاید: در این کارگاه ضمن آموزش قالب‌های مختلفی مانند کمیک استریپ، داستان، عکس نوشت، خاطره‌نویسی، بازی با کلمات و رمان، نوجوانان با اصول اولیه نقد درست و اصولی قالب‌های مختلف ادبی نیز آشنا می‌شوند.

علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه می‌توانند ساعت ۱۷ دوشنبه (۲۴ مهر۱۳۹۶) به موسسه هنری خوانش واقع در خیابان طالقانی، خیابان بهار شمالی، کوچه بهشت پلاک ۱۱ مراجعه کنند.

کارگاه «خوانش کتاب و نقد و نویسندگی خلاق» برای نوجوانان
کارگاه «خوانش کتاب و نقد و نویسندگی خلاق» برای نوجوانان

نمایش ها و رویدادهای کودکانه را با این لینک دنبال کنید…

[irp posts=”10026″ name=”نمایش شاد و موزیکال و عروسکی خپلک”]