کارگاه آموزشی قصه گویی

زمان : مهلت ثبت نام تا تاریخ ۲۶ آبان ماه – مهلت برگزاری دوره از ۱م تا ۲۹م آذر ماه ( ۴ جلسه )

ساعت : ساعت ۱۳ تا ۱۵:۳۰

مکان : پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

نشانی : خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، طبقه اول، سالن جلسات

شماره تماس : ۶۰-۶۶۷۳۶۴۵۲ داخلی ۷۲۵ و ۷۱۸

برگزاری کارگاه آموزشی قصه گویی برای مربیان کودک
برگزاری کارگاه آموزشی قصه گویی برای مربیان کودک

دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی با همکاری کمیته ملی موزه ها ( ایکوم ) کارگاهی آموزشی با عنوان « از روایت تا موزه » برگزار می کند.

موزه ها بهترین مکان برای یادگیری و آموزش برای مخاطبِ کودک و نوجوان به شمار می آیند. به منظور انتقال درست و مانای مفاهیم آموزشی که در موزه ها و یا محوطه های تاریخی برای این نوع از مخاطب ارائه می گردد، باید از شیوه های خاص و زبان ویژه ای استفاده کرد. یکی از بهترین زبان ها برای ارائه مفاهیم در موزه ها ، روایت گری و قصه گویی است. به همین منظور دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی ، این کارگاه آموزشی را از تاریخ ۱ تا ۲۹ آذرماه ۱۳۹۵ در محل پژوهشگاه میراث فرهنگی با همکاری کمیته ملی موزه ها ( ایکوم ) برگزار خواهد کرد. روز برگزاری این دوره ، دوشنبه های هر هفته ( به استثنای ایام تعطیل ) از ساعت ۱۳ تا ۱۵:۳۰ در سالن جلسات پژوهشگاه میراث فرهنگی خواهد بود.

این کارگاه شامل مخاطب شناسی ، انواع قصه و روایت ، روان شناسی قصه و انتخاب قصه برای اشیا موزه ای خواهد بود. در پایان دوره نیز به ازای ۱۰ ساعت آموزش ، گواهی حضور به شرکت کنندگان اعطا می گردد.

بیشتر بخوانید …  رقابت ۱۸۴ قصه‌ گوی ایرانی در جشنواره کانون پرورش فکری

 

مدرس این دوره ، دکتر فرشته مجیب ، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خواهد بود که با نزدیک به چهار دهه تجربه در حوزه قصه گویی ، یکی از سرشناس ترین مدرسان این رشته است. او در این دوره ، موضوعِ روایت گری و قصه را به موزه ها پیوند خواهند زد. این دوره فرصت بسیار مناسبی خواهد بود برای موزه داران ، راهنمایان موزه و کلیه علاقه مندان تا بیاموزند که چگونه به اشیا جان ببخشند و از زبان آنها سخن بگویند.

هزینه دوره برای هر نفر ۱۲۰۰۰۰۰ ریال است که به شماره حساب زیر قابل پرداخت خواهد بود:

۲۱۷۲۶۲۹۰۰۲۰۰۴ بانک ملی شعبه حج و زیارت به نام پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری