شروع سال تحصیلی و روزهای اول مدرسه برای همه بچه محصل ها یک روز به یاد ماندنی و با ارزش محسوب می شود.

بنابراین می توانید با بزرگداشت این روز ارزش و احترام تحصیل و معلم و مدرسه را حفظ کنید و هر چیزی را که باعث ایجاد شور و شوق برای مدرسه رفتن فرزندتان می شود مهیا کنید تا بتوانید خاطرات خوبی را در ذهن فرزند خود ثبت کنید .

درب اتاق فرزند خود را بدون این که او متوجه شود تزئین کنید تا صبح که از خواب بیدار می شود شگفت زده شود.
از عکس های سال قبل روزهای اول مدرسه او روی دیوار منزل بچسبانید و اگر کلاس اولی می باشد از عکس های خودش که از قبل با لباس فرم مدرسه گرفته اید بچسبانید و عکس ها را جایی بچسبانید که او تردد می کند و می بیند.

کارهای خلاقانه و جذاب برای روزهای اول مدرسه
کارهای خلاقانه و جذاب برای روزهای اول مدرسه

حتما روز اول های مدرسه از بوفه مدرسه برای فرزند خود خرید کنید و داخل کیف مدرسه او قرار دهید حتی اگر از منزل برای او تغذیه و لوازم التحریر برداشته اید اما باز هم این کار را انجام دهید.

همراه فرزند خود از منزل خارج شوید و به سمت مدرسه بروید و با او در طول مسیر شروع به شمارش معکوس کنید و زمانی که به مدرسه رسیدید شمارش را به پایان برسانید.
سعی کنید هر سال روز اول مدرسه که فرزند شما به خانه برمی گردد از زمانی که لباس هایش را در می آورد فیلم بگیرید و صحبت ها و کارهایش را ضبط کنید و سال بعد آن فیلم را روز اول مدرسه اش به او نشان دهید.

حتما یک صبحانه ی مقوی برای او آماده کنید و سعی کنید غذایی را که برای صبحانه دوست دارد برایش درست کنید.
یک ایستگاه تکلیف در منزل راه اندازی کنید و از همان روز اول به او آموزش دهید که این جا مکان انجام دادن تکالیف می باشد.
یک شربت از گیاهان آرام بخش تهیه کنید وهمراه تغذیه اش به او بدهید زیرا روز اول مدرسه خیلی از بچه ها استرس دارند ومضطرب هستند  و این آرام بخش گیاهانی کمک شایانی به آن ها می کند.

برای روز اول مدرسه یک شام ویژه تهیه کنید وبعد از صبحانه ی مقوی و دوست داشتنی ، با شام او را شگفت زده کنید.
روی پاکت یا کاغذ پیام تبریک بنویسید و داخل اتومبیل خود قرار دهید تا اگر او را با اتومبیل خود به مدرسه می برید او شگفت زده شود.
اگرمی توانید گچ مدرسه تهیه کنید و روی یکی از دیوارهای منزل با گچ های رنگی جملات زیبا برای فرزند خود بنویسید یا این که یک تخته سیاه کوچک با گچ تهیه کنید و روی آن جملات زیبا و تبریک برایش بنویسید.

روز اول مدرسه را برایش روز جشن رشد تحصیلی و علمی نام گذاری کنید و برایش جشن خانواده گی بگیرید.
یک مخروط کاغذی تهیه کنید و بگویید که او شاهزاده ی تحصیل می باشد و می تواند آن مخروط را به عنوان کلاه شاهزاده استفاده کند.