مراسم هجدهمین سالگرد تأسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان  که قرار بود عصر چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه برگزار شود، به علت درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی به تعویق افتاد و طی تصمیمات هیات مدیره این مراسم ساعت ۱۷ چهارشنبه (ششم بهمن‌ماه ۱۳۹۵) در محل این نهاد مدنی برگزار خواهد شد.

هجدهمین سالگرد تأسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ششم بهمن‌ برگزار می شود
هجدهمین سالگرد تأسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ششم بهمن‌ برگزار می شود

بر اساس این خبر اجرای برنامه‌های این مراسم کماکان پابرجست و ضمن برنامه‌هایی مانند اجرای موسیقی، دیدار اعضا با یکدیگر و خاطره‌گویی، پنج نویسنده از اهالی شهرهای مختلف کشور به نمایندگی از پنج اقلیم ایران به قصه‌خوانی و قرائت بخشی از آثارشان می‌پردازند، البته آنها می‌توانند قصه‌ای از افسانه‌های شهرشان را برای حضار بیان کنند.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تشکلی مردم‌نهاد و غیرانتفاعی با تابعیت ایرانی و شخصیت حقوقی مستقل است که در سال ۱۳۷۷ با هیئت مؤسسی مرکب از ۹ نویسنده‌ حوزه‌ کودک و نوجوان تأسیس شد. پس از گذشت هجده سال، تعداد اعضای این انجمن که از فراگیرترین تشکیلات در حوزه‌ کودک و نوجوان ایران است به مرز ۵۰۰ عضو رسیده. اعضای انجمن، داستان‌نویس، شاعر، مترجم، روزنامه‌نگار، منتقد و پژوهشگر هستند و در حوزه‌ کتاب، ادبیات و فرهنگ کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند.