با توجه به این نظریه، اگر نوزاد شما در این ماه ها متولد شود، خوب رشد می کند و هوشمند و موفق است. والدین همیشه تلاش می کنند بهترین ها را برای فرزندان خود فراهم کنند.

هر پدر و مادری می خواهند یک فرزند هوشمند و موفق داشته باشند که بتوانند به او افتخار کنند. این باعث می شود تا والدین همه توان خود را بگذارند تا اطمینان حاصل کنند که فرزندشان بتواند بهترین فرصت ها را برای پیشرفت در آینده داشته باشد. با این حال، اگر ما به شما بگوییم که همه این اقدامات بیهوده است و روز و ماه تولد است که سرنوشت فرزند شما را رقم میزند، چه حسی خواهید داشت؟

بر اساس وبسایت Gocompare ، اکثریت میلیاردرهای موجود در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، در ماههای ژانویه و فوریه (دی و بهمن) به دنیا می آیند .

نوزادان متولد شده در این دو ماه شانس بیشتری برای موفقیت دارند
نوزادان متولد شده در این دو ماه شانس بیشتری برای موفقیت دارند

براساس این وبسایت، بیش از ۲۲ درصد از ثروتمندترین افراد دنیا بین ۲۲ ام دسامبر تا ۲۸ ام فوریه متولد شده اند. این بدان معنی است که همه این افراد چیزی شبیه به هم دارند.

بیل مورفی، جونیور، سردبیر اجرایی Mid.com، با نگاهی به یکی از بهترین کتابهای پرفروش مالکوم گلدول به نام Outliers ، به این نظریه پیوسته است. گلدول در کتاب خود توضیح می دهد که چگونه بسیاری از بازیکنان موفق در تیم هاکی کانادا در ماه های اولیه سال متولد می شوند.

مورفی ادامه می دهد که این حداقل از این زاویه دید قابل قبول است که آنها نسبت به همکلاسی هایشان در کانادا زودتر به دنیا آمده اند، بنابراین کمی بالغ تر هستند و مانند رهبران رفتار می کنند و این به این دلیل است که آنها زمان بیشتری برای رشد داشتند تا هم کلاسیهایشان.

در مقاله پژوهشی تحت عنوان “پشت پرده ماه تولد”، توسط Ingeborg F. Solli، عملکرد کودکان در طول زندگی آنها با توجه به ماه تولد آنها مورد مطالعه قرار گرفته است.

سولی می گوید که کودکان در نروژ اگر در اوایل سال زاده شوند، به نظر می رسد در سال های مدرسه بهتر کار کنند. علاوه بر این، سولی معتقد است که کودکان متولد در ماههای پایانی سال (پاییز) سخت تر میتوانند به مدرک دبیرستان نائل شوند. این کودکان تا سن ۳۰ سالگی نسبت به کودکان متولد شده در اوایل سال، تمایل کمتری برای کسب درآمد دارند.

سولی می گوید: “یک رابطه خطی وجود دارد: قدیمی ترین شاگردان در کلاس به طور قابل توجهی بهتر از همسالان جوان خود هستند. این نتایج نظریه مورفی را تایید می کند که کسانی که در اوایل سال زاده می شوند بهتر از دیگران از عمل می کنند.
البته، این فقط یک نظریه است و موفقیت کودکان بستگی به شیوه ای دارد که والدین آنها را پرورش می دهند. اما اگر در زمره کسانی باشید که به چنین نظریاتی اعتقاد دارند، باید تولد فرزندتان را برای ماههای فوق تنظیم کنید

پاسخ دهید

نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید