درباره کتاب سه قصه: امبرتو اکو، نشانه شناس، فیلسوف، منتقد و رمان‌نویس، کتاب سه قصه را با موضوع‌ های بمب اتم، تفاهم و صلح و مشکلات زیست‌ محیطی زمین برای کودکان نگاشته است که نه فقط بچه‌ ها، بزرگترها هم می‌ توانند از خواندن آن لذت ببرند.

قصه‌ بمب و ژنرال، نخستین قصه کتاب سه قصه، داستان اتم‌ هایی است که ناخواسته در درون بمبی زندانی شده‌ اند و ژنرالی که می‌ خواهد به هر بهانه‌ ای جنگی راه بیندازد تا از بمب‌ هایش استفاده کند. مادر، شیر، زن‌ ها، هوا، آتش، ما و…همه از اتم درست شده‌ ایم، اما اتم‌ های درون بمب می‌توانند بچه‌ها، مادران، بچه‌گربه‌ها، پرنده‌ها و انسان‌های بی‌شماری و خلاصه همه را نابود کنند. اتم‌های داخل بمب خیلی غمگین بودند. برای همین، یک شب بی‌سروصدا از بمب خارج می‌شوند.

در قصه‌ سه فضانورد، ملاقات سه فضانورد آمریکایی، روسی و چینی با موجودی مریخی روایت می‌شود. آن‌ها جداگانه با موشکشان رهسپار مریخ می‌شوند. هر سه هم‌زمان در مریخ فرود می‌آیند. باهم غریبه و دشمن هستند. آن‌ها در این سفر با پذیرفتن یکدیگر و موجود مریخی باوجود تفاوت‌ها صلح را تجربه می‌کنند. در قصه‌ کره‌ای دیگر، امپراتور متکبر و مغرور می‌ خواهد به‌ زور تمدن زمینی را به سیاره‌ای کوچک صادر کند غافل از اینکه آن سیاره الگویی برای زندگی سالم در زمین است.

مشخصات کتاب سه قصه

معرفی کتاب سه قصه
معرفی کتاب سه قصه

 

نویسنده: اومبرتو اکو

تصویرگر: اوجینو کارمی

مترجم: غلامرضا امامی

گروه سنی: ۱۰ سال به بالا

ناشر: چکه

 

 

 

  به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”16632″ name=”معرفی کتاب نیلی در شهر سوخته”]