معرفی بازی آموزشی قهرمان کوچولو

بازی آموزشی قهرمان کوچولو ؛ از مجموعه بازی های درمانی تحت برند شادرام، طراحی شده جهت آموزش و حمایت عاطفی از کودکان مبتلا به سرطان،
زیر نظر دکتر مصطفی نجفی طراحی شده است.

سرطان کودکان، به مواردی از سرطان اطلاق می شود که در کودکان زیر ۱۵ سال تشخیص داده میشود. بررسی که توسط محک در خصوص شیوع سرطان در ایران انجام شده است نشان میدهد طی سالهای مختلف، شمار کودکان مبتلا به سرطان کشور ۹ کودک از هر ۱۰۰ هزار کودک در سال بوده است که این آمار در سال ۲۰۰۸ به ۱۵ کودک افزایش یاقته است.

معرفی بازی آموزشی قهرمان کوچولو
معرفی بازی آموزشی قهرمان کوچولو

ابتلا به سرطان و فهمیدن وجود این بیماری توسط بیمار تاثیرات روانشناختی عمیقی بر کودکان می گذارد؛ به گونه ای که کیفیت زندگی آنها پس از تشخیص بیماری و آغاز شیمی درمانی در مقایسه با سایر همسالان خود کاهش پیدا میکند. در کودکان، به علت عدم تحول کامل مکانیزم های دفاعی، این مشکلات تاثیر قابل ملاحظخ ای بر توانایی سازگاری آنها با سرطان داشته و سلامتشان را تحت تاثیر قرار میدهد. با این اوصاف، درمان اختلالات همراه با سرطان بسیار مهم و ضروری می باشد.
رویکردهای متفاوتی در روان درمانی کودکان مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از رویکردها، بازی درمانی می باشد. بازی درمانی انواع مختلفی دارد که از میان آنها بازی های کامپیوتری به دلیل تحرک کمتر همراه با محیط گرافیکی و هیجان انگیز شرایط مناسبی برای آموزش رفتارهای مرتبط با سلامت فراهم می کنند.
در این راستا، بازی تعاملی کامپیوتری قهرمان کوچولو به دلیل توجه به اضطراب و نگرانی نسبت به عوارض شیمی درمانی، استفاده از نظریه های شناختی و رفتاری برای طراحی بازی، استفاده از بازی های سرگرم کننده و موسیقی به همراه نقش بازی کردن و همچنین استفاده از مهندسین حرفه ای در مورد برنامه نویسی و گرافیست برای ارتقا سطح کیفیت زندگی کودکان مبتلا به سرطان پیشنهاد می گردد.

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و سفارش بازی قهرمان کوچولو به لینک زیر مراجعه نمایید :

http://shadram.com/products/