جشنواره ملی مسابقات نوآموزان زیر ۱۲ سال درپی تعاملات خوب انجمن بیس بال و سافت بال ایران با کنفدراسیون جهانی این رشته و نتیجه دوسال تلاش مداوم جمعی از همکاران ما در انجمن، مربیان ورزش و دانش آموزان مدارس منتخب در سراسر کشور بوده است.

نخستین جشنواره ملی مسابقات نوآموزان زیر ۱۲ سال بیس بال و سافت بال
برنامه: نخستین جشنواره ملی مسابقات نوآموزان زیر ۱۲ سال بیس بال و سافت بال

زمان: ۱۶ و ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۶

مکان: مجموعه ورزشی مادران و کودکان بعثت تهران

نشانی: اتوبان بعثت، بعد از پل فداییان اسلام، جنب خیابان ۱۷ شهریور

جشنواره ملی مسابقات نوآموزان زیر ۱۲ سال درپی تعاملات مؤثر انجمن بیس بال و سافت بال ایران با کنفدراسیون جهانی این رشته و نتیجه دوسال تلاش مداوم جمعی از همکاران ما در انجمن، مربیان ورزش و دانش آموزان مدارس منتخب در سراسر کشور بوده است. به گزارش واحد خبر روابط عمومی انجمن بیس بال و سافت بال، بهرام کاردان رئیس انجمن بیس بال و سافت بال کشور با بیان این نکته خاطر نشان کرد: در پی نخستین سفر ریکاردو فراکری رئیس کنفدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال به ایران در سال ۹۴ و انتخاب ایران به عنوان مرکز توسعه  منطقه ای بیس بال و سافت بال در خاورمیانه توسط این کنفدراسیون، یکی از توافقات بعمل آمده فیمابین انجمن و کنفدراسیون جهانی اقدام فوری در جهت پرورش نسلی نو از ورزشکاران بیس بال و سافت بال در کشور بود.

نخستین جشنواره ملی مسابقات نوآموزان زیر ۱۲ سال بیس بال و سافت بال
نخستین جشنواره ملی مسابقات نوآموزان زیر ۱۲ سال بیس بال و سافت بال

در همین راستا در اولین اقدام، انجمن بیس بال و سافت بال ایران با همکاری کنفدراسیون جهانی یک دوره تربیت مربی زیر نظر مدرسان بین المللی کنفدراسیون جهانی در زمین بیس بال انقلاب کرج برگزار کرد و مربیان ورزش مدارس منتخب سراسر کشور در این دوره آموزشی با اصول آموزش بیس بال و سافت بال به دانش آموزان آشنا شدند. همچنین کتاب آموزشی این دوره که توسط کنفدراسیون جهانی تهیه شده بود توسط انجمن بیس بال و سافت بال ترجمه و منتشر شد و در اختیار مربیان و دانش آموزان مدارس منتخب قرار گرفت.

کاردان در ادامه افزود: با توجه به حساسیت آموزش به کودکان زیر ۱۲ سال، کیت های ویژه آموزش کودکان شامل دستکش، توپ استاندارد آموزش کودکان، بت و دیگر ملزومات آموزشی این رشته نیز توسط کنفدراسیون جهانی تأمین و در اختیار مربیان مدارس منتخب کشور قرار داده شد و بدین ترتیب با تأمین ملزومات آموزشی، مربیان ورزش منتخب طی یکسال گذشته زیر نظر ناظران انجمن بیس بال و سافت بال نسبت به آموزش نوآموزان این رشته مطابق با برنامه تهیه شده در اینخصوص اقدام نمودند.

رئیس انجمن بیس بال و سافت بال تصریح کرد: در جشنواره ملی مسابقات نوآموزان زیر ۱۲ سال بیس بال و سافت بال که از زیر برنامه های برنامه ملی توسعه و آموزش بیس بال و سافت بال در مدارس کشور(برتام) است شاهد رقابت نسلی نو از ورزشکاران بیس بال و سافت بال خواهیم بود که با برنامه ریزی های انجام شده امید است این نسل از نوآموزان به مرور به غرورآفرینان ملی در عرصه های جهانی تبدیل شوند. کاردان ادامه داد هدف از این جشنواره شناسایی استعداد های برتر است و نتیجه بدست آمده از رقابت ها در این مرحله از اهمیت چندانی برخوردار نمی باشد و در نظر داریم از استعدادهای برتر این مسابقات تیم منتخب زیر ۱۲ سال کشور را تشکیل دهیم .

وی ضمن قدردانی از حمایت های فدراسیون انجمن های ورزشی در پیشبرد اهداف انجمن بیس بال و سافت بال تصریح کرد: به واقع پیگیری های دکتر علیپور و حمایت های مداوم ایشان از انجمن بیس بال و سافت بال همیشه محرکی امید بخش برای ما در دستیابی به اهداف توسعه ای انجمن بوده است.

کاردان پرورش نسل های جدید ورزشکاران بیس بال و سافت بال  و سرمایه گذاری روی سنین پایه را مهمترین اقدام و اصلی ترین سیاست اجرایی انجمن بیس بال و سافت بال در سال های اخیر برشمرد و افزود: برنامه داریم مطابق با استاندارد های جهانی از سنین زیر ۱۲ سال نسبت به استعداد یابی، آموزش و ارتقای توان تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان بیس بال و سافت بال اقدام نماییم تا در آینده بتوانیم  جایگاه های برتر بیس بال و سافت بال را درعرصه های بین المللی بدست آوریم.

رئیس انجمن بیس بال و سافت بال در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت های بیش از پیش وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون انجمن های ورزشی و کنفدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال و البته خانواده بزرگ بیس بال و سافت بال کشور که همیشه بدون کمترین چشم داشت مالی نقش آفرینان اصلی توسعه این رشته در کشور بوده اند بتوانیم شاهد حضور و درخشش ستارگان بیس بال و سافت بال ایرانی در عرصه های بین المللی باشیم.

جشنواره ملی مسابقات نوآموزان زیر ۱۲ سال بیس بال و سافت بال در روزهای شانزدهم و هفدهم شهریور ماه با حضور تیم هایی از نوآموزان این رشته از سراسر کشور در مجموعه ورزشی مادران و کودکان بعثت تهران برگزار خواهد شد.

دبیرکل اجرایی این مسابقات دکتر مهسا حسینی، دبیر اجرایی پسران شهرام شفاعی و دبیر اجرایی دختران عطیه یوسفی، زیر نظر کاردان، رئیس انجمن بیس بال و سافت بال، اجرای این مسابقات را برعهده خواهند داشت.

لازم به ذکر است این مسابقات، صبح روز جمعه ۱۷ شهریور به صورت زنده از شبکه ۳ سیما پخش خواهد شد.