مزایای داشتن یک کودک جدید در مراحل بعدی زندگی

اکثر پدر و مادرها وقتی کمی مسن یا به عبارتی میانسال می شوند دلشان می خواهد دوباره بچه دار شوند و در این سن شروع به پرورش یک فرزند جدید کنند . اما متاسفانه اکثر اطرافیان آن ها شروع به ترساندن و گفتن معایب بچه دار شدن در سن بالا می کنند.

در این مقاله از سایت سرسره مزایای داشتن یک کودک جدید در مراحل بعدی زندگی را به شما ارائه می دهیم :

بسیاری از پدر و مادرها با شنیدن معایب و مشکلات بچه دار شدن در سنین بالا مثلا در ۴۵ سالگی از بچه دار شدن مجدد منصرف شده و از تصمیم خود صرف نظر می کنند. مثلا ممکن است طی مشورت آن ها با اطرافیان خود ، بشنوند که در این سن بچه دار شدن برای سلامتی مادر بچه  ، خطرناک است و بسیاری معایب دیگر که باعث ترس و صرف نظر آن ها از بچه دار شدن می شود . ولی لازم به ذکر است که صرف نظر از معایب این کار ، باید شما را از مزایای بچه دار شدن در سن بالا آگاه کنیم . که اگر بخواهید در این سن بچه دار شوید حتما باید تحت نظر پزشک متخصص باشید تا فرزند سالمی را به دنیا آورید . اولین مزیت بزرگ این کار این است که تاثیر بسیار خوبی روی روحیه شما دارد و شما احساس جوان تر بودن می کنید و امید به زندگی بیشتری دارید .

مزایای داشتن یک کودک جدید در مراحل بعدی زندگی
مزایای داشتن یک کودک جدید در مراحل بعدی زندگی

یکی دیگر از مزایای بچه دار شدن در این سن ، این است که نوزادهایی که از مادران بالای ۴۰ سال به دنیا می آیند سالم تر و بلند تر هستند. مزیت دیگر این که در این سن پدر و مادر بسیار با تجربه هستند و علاوه بر رسیدگی خیلی بهتر به نوزاد ، تصمیمات بهتری برای آینده و تحصیل او می گیرند . همه پدر و مادرها مطلع اند که در این سن بارداری سخت است و احتمال ابتلا به فشارخون ، دیابت و حتی آلزایمر بیشتر است .

همچنین همه مطلع اند که درمان و کنترل این بیماری ها نیز ممکن است اما هدف اصلی ما ، آگاه کردن شما از مزایای بچه دار شدن در این سن است . زیرا مطمئنا تا کنون بارها و بارها معایب این کار را شنیده اید اما مزایای آن را حتی یک بار هم نشنیده اید. بنابراین سعی کنید حتما مزایا را در کنار معایب قرار دهید و مقایسه کنید . سپس تصمیم بگیرید و اقدام کنید.

برگرفته از cosmopolitan