مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان و دبیر اجرایی بخش منطقه‌ای بیستمین جشنواره بین‌ المللی قصه‌ گویی کشور از قصه‌ گویی به عنوان یک ابزار موثر و ریشه‌دار در تربیت کودکان و نوجوانان نام برد.

مهدی جمال با اشاره به برگزاری همایش منطقه‌ای قصه‌ گویی که هم‌اکنون با حضور قصه‌ گویانی از منطقه پنج کشور در سمنان در حال برگزاری است اظهار کرد: توجه به ظرفیت‌های تربیتی قصه‌گویی و دیگر قالب های ادبی و هنری می‌تواند در تربیت نسل آینده نقش مهمی ایفا کند.

قصه گویی در تربیت کودکان تاثیر می گذارد
قصه گویی در تربیت کودکان تاثیر می گذارد

وی، توجه به قصه‌گویی را از سیاست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود: کانون در همین راستا هر ساله جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را در سه بخش شهرستانی، استانی و ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند.

جمال با اشاره به نقش مهم قصه ها، لالایی‌ها، شعر و افسانه ها در یادگیری و خصوصا تعلیم و تربیت کودکان در ایران از دیرباز تاکنون، تصریح کرد: قصه‌ گویی و نمایش‌ های عروسکی به عنوان یک جریان ریشه‌ دار فرهنگی می‌تواند به پیوند بیش از پیش کودکان و نوجوانان به گذشته تاریخی و عقیدتی ما کمک کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از معرفی برگزیدگان این جشنواره منطقه‌ای به جشنواره بین‌ المللی قصه‌ گویی که در بهمن‌ ماه هر سال برگزار می‌شود خبر داد و اضافه کرد: در این جشنواره بخش‌های مختلفی پیش‌بینی شده که بخش‌های پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، مربیان کانون، کودکان و نوجوانان، بخش قصه رضوی از جمله این بخش‌ها است.

جمال از برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حاشیه این جشنواره خبر داد و گفت: نشست تخصصی قصه‌گویی در دانشگاه فرهنگیان، کارگاه تخصصی قصه‌گویی با عنوان «بهره‌گیری از شأن نزول آیات در قصه‌گویی» و نشست تخصصی قصه‌گویی با عنوان «کارکرد قصه‌گویی در انتقال مفاهیم تربیتی و درسی» ویژه دانشجو معلمان، مربیان و کتابداران از برنامه‌های جنبی حوزه پنج بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی کشور در سمنان است.

قصه‌گویانی از استان‌های خراسان رضوی و شمالی، گلستان، سمنان در بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه پنج کشور حضور دارند.