وقتی کودکان از چارچوب منزل خارج می شوند، زندگی آنان بهبود می یابد. کودکان به طور فزاینده ای وقت خود را در خانه صرف می کنند و با انواع مختلف دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن، کامپیوتر، تبلت، تلویزیون و کنسول های بازی درگیر هستند. والدین و مربیان اغلب نگران هستند که اینگونه زمانها موسوم به زمان سپری شده روی صفحه نمایش، به کودکان آسیب برساند.

یک مطالعه نشان می دهد که کودکان به طور متوسط تا هفت ساعت در روز مقابل صفحه نمایش هستند. البته با وجودیکه تمام وقت سپری شده مقابل صفحه نمایشهای ال ای دی، زمان تلف شده محسوب نمی شوند و مزایایی نیز در استفاده از رسانه ها در برنامه های آموزشی وجود دارد، اما هیچ استدلال و منطقی وجود ندارد که صرف زمان زیاد با دستگاه های الکترونیکی به سلامت کودکان لطمه وارد نکند. حداقل بی تحرکی یکی از بدترین عوارض آن است.

فعالیت بیرون از خانه در سلامت روحی و جسمی کودک تاثیر دارد
فعالیت بیرون از خانه در سلامت روحی و جسمی کودک تاثیر دارد

راه حل چیست؟ بهبود سلامت روانی و جسمی کودکان خود را در خارج از منزل جستجو کنید.

داده های قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد زمان صرف شده در خارج از منزل، چه در بازی، چه آموزش در فضای باز و یا تفریح و حتی باغبانی، می تواند تاثیر واقعی و مثبت بر سلامت روحی و جسمی داشته باشد. تجارب در فضای باز به عنوان روشهای عملی یادگیری تئوری در کلاس درس، موجب بهبود عملکرد کلاس درس است.

این نوع تجارب همچنین می تواند ارتباطات و مهارت های اجتماعی را بهبود بخشد. پارک یا فضاهای سبز و مناطق پیاده روی شهری خلاقیت از طریق بازی را تقویت می کند. باغبانی کودکان را درباره چرخه غذا و تغذیه تعلیم می دهد، مهارت های زندگی حیاتی را فراهم می کند و فرصت هایی برای کودکان فراهم می کند تا مهارت ها، انعطاف پذیری و چگونگی تطابق با جامعه را یاد بگیرند.

اما چگونه والدین پرمشغله، که ممکن است خود نیز از صرف زمان زیاد روی صفحه نمایش رنج می برند، در رفتن به خارج از منزل بچه ها را یاری کنند؟ در اینجا چند پیشنهاد قابل طرح است:

باغبانی می تواند به برنامه های درسی مدرسه و یا برنامه های مذهبی گروه های جوانان تلفیق شود. برنامه های باغبانی کودکان سبب اشتیاق به غذای خوب، ایجاد فرصت هایی برای افراد در هر سنی برای همکاری و ایجاد مهارت های حیاتی زندگی می شود که می تواند منجر به انتخاب های سالم و سلامت در طول زندگی شود. مواد غذایی تولید شده ممکن است در خانه یا مدرسه مورد استفاده قرار گیرند، برای استفاده در فصل بدون کشت کنسرو شوند و یا به بانک های مواد غذایی اهدا شوند.

جستجوهای اکتشافی و اردوها حرکات ارزشمندی هستند که پایه آنها برنامه ریزی در فضای باز است. در حالی که قطعاً همه موسسات چنین کارهایی را انجام نمی دهند (آنها ممکن است فعالیت های علمی و خدماتی دیگری داشته باشند)، سازمان های گوناگون اغلب دارای مجوز فعالیت حرفه ای در این زمینه و در فضای باز هستند که البته دسترسی به آنها برای کودکان امکان پذیر نیست. برنامه های اکتشافی در فضای باز یک سنت عمیق ریشه دار است و به شیوه های مناسب برای گروه های سنی مختلف ارائه می شوند.

رفتن به پارک های دولتی و ملی نوع دیگری از فعالیت های فضای باز برای جوانان و خانواده هاست. اینها لزوماً فقط وجهه گردش و تفریح و یا اردو ندارند و شامل فعالیت های تعاملی با محیط زیست و حیات وحش، فعالیت های باستان شناسی، تخصیص زمانهای داستان گویی و … نیز خواهند بود. دفتر پارک اغلب فعالیت های گروه های مختلف را هماهنگ می کند و برنامه های ویژه ای را برای گروه های جوان از انواع سازمان ها و ادارات فراهم می کند. همچنین روزهای دسترسی رایگان به پارک های ملی وجود دارد.

گروه های کشاورزی، مهارت های این کار را با استفاده از فعالیت های مبتنی بر پروژه آموزش می دهند. سازماندهی، فراهم آوردن فرصت های رهبری و ایجاد مهارت برای جوانان و جوامع آنها از جمله رهاوردهایی است که دانشجویان به عنوان یک پایه در آموزش کشاورزی می آموزند.

اجازه ندهید که کودکانتان درون خانه بنشینند و ساعتها به تماشای صفحات الکترونیکی بپردازند. آنها را به پارک برده تا زمانی را برای بازی بی قید و شرط داشته باشند. آنها باید کارهایی را انجام دهند که شامل کار در خارج از منزل باشد. اگر شما در مکانی زندگی می کنید که این نوع فعالیت ها نا امن هستند یا می خواهید فرزندانتان مهارت های رهبری و ارتباطی را نیز علاوه بر صرف وقت و بازی در خارج از منزل کسب کند، از کلاسهایی استفاده کنید که معتبر هستند و امکان کسب تجربیات در فضای باز را فراهم می کنند.

با آموزش دادن بچه ها در مورد باغبانی، اکوسیستم ها و حیات وحش و دادن فرصت هایی برای کار تیمی با دیگران، آنها را با تجربیات و مهارت هایی که آنها را در سال های آینده به سوی یک زندگی سالم سوق می دهد، تجهیز نمایید. تجربه در فضای باز اغلب انعطاف پذیری را ایجاد می کند و ما می توانیم از همه چیز بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

پاسخ دهید

نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید