فرهاد حسن‌ زاده، نویسنده کودک و نوجوان، از تالیف کتاب «چتری با ستاره‌ های آبی» برای کودکان خبر داد و گفت که آن را برای چاپ به انتشارات فاطمی تحویل داده است.

درباره جدیدترین اثرش اظهار کرد: به تازگی نگارش داستان کودکی به نام «چتری با ستاره‌ های آبی» را به پایان رسانده و برای چاپ به بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی تحویل داده‌ام. این کتاب در حال حاضر در مرحله انتخاب تصویرگر است.

فرهاد حسن‌ زاده کتاب چتری با ستاره‌ های آبی را تالیف کرد
فرهاد حسن‌ زاده کتاب چتری با ستاره‌ های آبی را تالیف کرد

این نویسنده و منتقد ادبی در ادامه توضیح داد: داستان این کتاب به صورت اپیزودیک بیان می‌شود. به این ترتیب که سه داستان متفاوت در هم گره خورده‌اند و در قالب یک داستان بیان می‌شوند.

به گفته حسن‌زاده، شخصیت‌های هرکدام از داستان‌ها در این کتاب گره و مشکل خاص خود را دارند و در جایی از داستان به هم وصل می‌شوند.

وی درباره میزان درک کودکان از این‌گونه داستان‌ها نیز اظهار کرد: در ادبیات مخصوصا ادبیات کودک بسیار کم به تکنیک اپیزودیک پرداخته شده است و اغلب داستان‌های کودک تکنیک خاصی ندارند. به نظر من باید ذائقه مخاطب کودک را تغییر داده و گاهی آثاری نوشت که برخلاف کلیشه‌های رایج است.

به گفته این نویسنده، مخاطبان ما نیاز به تنوع دارند و باید گونه‌های جدید را تجربه کنند. گاهی لازم است سلیقه‌شان را به سمت کارهایی ببریم که در عین جذابیت نیاز بیشتری به تفکر، اندیشیدن و بازخوانی دارند. کتاب‌هایی چندلایه که با هربار خواندن به نکات تازه‌ای برسند. حالا ممکن است خود کودک بتواند به درک نسبی از مفهوم داستان برسد یا با کمک مربی و والدین این اتفاق بیافتد.

حسن‌زاده همچنین توضیح داد: ویژگی دیگر این کتاب نیز این است که بیانی تصویری و سینمایی دارد. قرار است متن و تصویر این کتاب با زوایایی سینمایی کادربندی و نگاشته شود. براین اساس قرار است به اتفاق تصویرگر استوری بردی تهیه کنم تا بر اساس آن با همکاری و مشارکت یکدیگر بتوانیم کتاب را به طور شایسته‌ای راهی بازار نشر کنیم.

  به دنبال کتاب مناسب برای گروه سنی متناسب کودکتان هستید؟ بخش معرفی کتاب سایت سرسره را دنبال کنید…

[irp posts=”19299″ name=”معرفی کتاب تپلی”]