زمان هایی که ما و فرزندانمان در کنار دریا و استخر در حال تفریح هستیم اصلا به خطرات و حوادث فکر نمی کنیم. اما متاسفانه غرق شدن یکی از عمده ترین دلایل مرگ کودکان ۱ تا ۱۴ سال و اولین دلیل مرگ کودکان ۱ تا ۴ سال است.

همه ما خواهان ایمنی و سلامت کودکان خود هستیم و آرزو داریم از زندگی خود نهایت استفاده را ببرند. شناختن دلایل شایع صدمات کودکان، مانند غرق شدگی، ما را در این هدف یاری می کند.

نکات جلوگیری از غرق شدن کودک
نکات جلوگیری از غرق شدن کودک

زمان هایی که ما و فرزندانمان در کنار دریا و استخر در حال تفریح هستیم اصلا به خطرات و حوادث فکر نمی کنیم. اما متاسفانه غرق شدن یکی از عمده ترین دلایل مرگ کودکان ۱ تا ۱۴ سال و اولین دلیل مرگ کودکان ۱ تا ۴ سال است. در ایالات متحده روزانه ۳ کودک بر اثر غرق شدن جان خود را از دست می دهند.

خوشبختانه شما والدین عزیز می توانید جلوی این خطر ها را بگیرید.

نکات جلوگیری از غرق شدن کودکان

مهارت های ضروری را یاد بگیرید:
همه باید نکات ابتدایی شنا( شناور شدن روی آب، پا دوچرخه و ..) را یاد بگیرند. همچنین فراگیری مهارت های احیای قلبی ریوی نیز برای همگان ضروریست.

استخر را محدود کنید:
هر چهارطرف استخر را حفاظ بکشید. در های این حفاظ را به آرام بند درب مجهز کنید و برایشان قفل در نظر بگیرید. با این کار کودکان را در زمان هایی که قرار نیست شنا کنند از استخر دور می کنید. این حفاظ ها باید به کلی محوطه بازی کودکان و خانه را از استخر جدا کنند.

استفاده از جلیقه نجات را اجباری کنید:
هنگامی که کنار دریا هستید از پوشیدن جلیقه نجات توسط کودک اطمینان حاصل کنید. حتی اگر شنا بلد هستند. کودکان کم سن و سال تر در استخر ها نیز باید از جلیقه نجات استفاده کنند.

همیشه مراقب باشید:
در تمام مدتی که کودکان کنار آب هستند( حتی وان حمام) از نزدیک مراقب آنها باشید. غرق شدن به سرعت و بدون سروصدا اتفاق می افتد. بزرگسالانی که کنار آب مواظب کودکان هستند باید از فعالیت های که حواسشان را منحرف می کند (بازی، کتاب خواندن، با تلفن حرف زدن، الکل و داروها و ..) پرهیز کنند.

پاسخ دهید

نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید