اگر در ماه های آخر بارداری به سر می برید، تعطیلات نوروز فرصت خوبی است که در کنار همسرتان یک خلوت دو نفره عاشقانه داشته باشید. تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای سفر و گشت و گذار است اما خانم‌های بارداری که ماه های آخر بارداری را طی می‌کنند از این فرصت ویژه برای دیدن و گشتن بی‌نصیب می‌مانند.

اما ناراحت نباشید چون این شرایط موقتی است و علاوه بر این شما قرار است صاحب یک فرزند شوید که به دنیا آمدن آن یک معجزه الهی است پس به سختی و زحمت آن می‌ارزد. علاوه بر این هنوز کارهای زیادی هستند که می‌توانید انجام دهید. ما ۸ کار به شما پیشنهاد می‌دهیم تا با ماه های آخر بارداری در عید نوروز راحت تر کنار بیایید. اگر کمی فکر کنید خودتان هم می‌توانید مواردی را به آنها اضافه کنید.

توصیه های ماه آخر بارداری

نکاتی برای ماه های آخر بارداری در عید نوروز :

ناشناخته‌های خیلی نزدیک: ایران ما پر از جاذبه‌های گردشگری مختلف است. در هر شهری که پا بگذارید می‌توانید حداقل چندتایی از این جاذبه‌ها ببینید. پس هنوز هم می‌توانید یک سفر کوتاه داشته باشید. منظورمان یک سفر کوچک در داخل شهر خودتان است. بسیاری از ما آنقدر به فکر رفتن به مکان‌های جدید هستیم که از دیدن جذابیت‌های شهر خودمان غافل می‌شویم. جاذبه‌های دیدنی تاریخی مثل بناها، موزه‌ها، کاروانسراها و… را شناسایی کنید و امسال به دیدن جاذبه‌های تاریخی یا طبیعی شهر خودتان بروید.

بیا بریم عید دیدنی: یکی از رسوم نوروز دید و بازدیدهای خانوادگی است. اگر شرایط شما نرمال است حتما این رسم را به جا آورید. ممکن است که شرایط هوای بهاری و کلافگی شما از ماه های آخر بارداری، شما را نسبت به این کار منصرف کند. اما دیدن افراد فامیل و گپ و گفت با آنها می‌تواند در روحیه شما بسیار تاثیرگذار باشد و از تجربه‌های آنها در بارداری و روزهای نخست بچه‌داری نکات مفیدی بشنوید.

من و تو و اقاقیا: تعطیلات نوروز فرصت خوبی است که در کنار همسرتان یک خلوت دو نفره عاشقانه داشته باشید. می‌توانید هر روز را با روحیه و انرژی مثبت شروع کنید و کنار یکدیگر یک روز خوب را با پرداختن به کارهایی که مورد علاقه هر دوی شماست سپری کنید. غذاهای مورد علاقه‌تان را بپزید و از بودن در کنار یکدیگر بدون حضور مزاحم کوچکی که به زودی خواهد آمد، لذت ببرید. این فرصتی است که احتمالا تا چند ماه بعد از تولد نوزاد تکرار نخواهد شد.

در ماه آخر بارداری چه کارهایی انجام دهیم

فرصت مغتنم: همه ما کارهایی داریم که همیشه آنها را به فردا می‌اندازیم. بعضی از این کارها شاید سال‌هاست که به تعویق افتاده‌اند و در انتظار یک فرصت مناسب بوده‌اند. تعطیلات نوروز همان فرصت مناسبی است که همیشه منتظرش بودید. حالا که این تعطیلات را در خانه هستید حتما می‌توانید به این کارها رسیدگی کنید. این کار عقب افتاده می‌تواند حتی دیدن یک فیلم با همسرتان باشد.

هوا، هوای بهار است و باده، باده ناب!: اشتباه نکنید! نباید تمام وقت خود را در خانه بگذرانید و خودتان را از تنفس هوای فرح بخش بهاری بی نصیب بگذارید. حتما برای گردش در محیط باز و پر کردن ریه‌تان از هوای لطیف و دلچسب بهاری به دامن طبیعت سری بزنید.

یادگاری : با کمک همسرتان برای پاسداشت نخستین نوروزی که کودک‌تان به همراه شما آن را سپری می‌کند کاری انجام دهید. کاری که تا سال‌ها بعد نتایج آن ادامه داشته باشد. مثلا نهالی بکارید که با بزرگ شدن کودکتان شاهد بزرگ شدن آن باشید یا سرکه انداختن، سیرترشی انداختن و کارهایی شبیه این که چند سال بعد وقتی کودکتان بزرگ شد می‌توانید به او نشان دهید و بگویید که این کار را به یاد او انجام دادید.

پیاده روی در هفته های آخر بارداری

قدم‌زدن: خانم‌های باردار به استراحت نیاز دارند اما این به آن معنی نیست که شما مدام در بی‌حرکتی باشید. همان طور که خودتان هم می‌دانید بهتر است ساعتی را در روز به پیاده‌روی اختصاص دهید. برای این کار می‌توانید هر روز مسیرهای جدیدی را انتخاب کنید تا علاوه بر پیاده‌روی از دیدن مناظر یا فروشگاه‌ها لذت ببرید.

سریال ممنوع: هر سال عید، ‌تلویزیون برنامه‌های مختلفی را تدارک می‌بیند تا آنهایی را که در خانه مانده‌اند سرگرم کند. شما هم می‌توانید از این برنامه‌ها استفاده کنید. اما سعی کنید زیاد درگیر آنها نشوید و تمام وقت خود را به پای برنامه‌های روزانه و دنباله‌دار تلویزیون صرف نکنید چون شما را مجبور می‌کنند هر روز با آنها همراه شوید و غیر از اینکه وقت شما را می‌کشند، برنامه‌های دیگرتان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به جای آن برنامه‌ریزی کنید که روزانه تنها یک برنامه را ببنید آن هم نه سریال‌های دنباله دار بلکه برنامه‎ای تک قسمتی. این برنامه‌ها هم جالب‌تر و متنوع‌تر هستند و هم دست شما را برای انتخاب ساعت دیدن تلویزیون باز می‌گذارند. سریال‌ها را در روزهای بعد از تعطیلات که همسرتان کنار شما نیست و حوصله‌تان حسابی سر می‌رود می‌توانید دانلود و یک جا تماشا کنید.