شاید در ابتدا متوجه هیچ تغییری نشوید، اما با این حال بطور غریزی خواهید فهمید که حامله اید، چون احساس متفاوتی دارید، هورمون ها در خون شما پخش میشوند و تغییراتی را در جسم و متعاقبا در احساس شما پدید می آورند. علائم اولیه بارداری در ادامه ذکر شده است.

از آنجا که مراحل اولیه بارداری و نفخ علائم مشابه زیادی دارند، ممکن است تمایز بین این دو کمی دشوار باشد. نفخ بسیار شایع است و می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد. در حقیقت اکثر افراد برخی مواقع به نفخ مبتلا می شوند. همچنین بسیار طبیعی است که در حین و یا قبل از شروع چرخه قاعدگی بسیاری از خانم ها نفخ را تجربه کنند. به تفاوت نفخ با علائم اولیه بارداری در مطلب دیگری پرداخته ایم. در این مطلب علائم بارداری در روزهای اول را بررسی می کنیم.

۱- یکی از نخستین علائم اولیه بارداری ، عدم وقوع قاعدگی است، اما اگر قاعدگی شما معمولا نامنظم است، یا اگر مضطرب، گرفتار یا بیمار هستید، یاکمبود وزن دارید، شاید این علامت قابل اطمینانی نباشد. این نیز ممکن است که پس از حاملگی، در حدود زمانی که معمولا انتظار قاعدگی می رود، لکه های خون ببینید.

۲- تهوع و شاید استفراغ، که ممکن است در هر ساعتی از روز رخ دهد. ممکن است بوهای خاصی موجب حالت تهوع در شما شود، خصوصا بوهای آشپزخانه. استفراغ حاملگی معمولا پس از ماه سوم یا چهارم از بین می رود.

علائم اولیه بارداری بعد از انعقاد نطفه

۳- ممکن است سینه های شما بزرگ و دردناک شود، و شاید کمی حالت خارش نیز داشته باشد. ممکن است رگهای روی سطح سینه ها برجسته تر شوند.

۴- شاید بعضی از غذاها برایتان طعم غیر عادی داشته باشد، ممکن است از بعضی چیزها متنفر شوید، مثلا قهوه یا بوی سیگار، و به بعضی چیزها اشتیاق شدید پیدا کنید.

۵- شدت یافتن حالات عاطفی مثل زود رنجی و تحریک پذیری، که عمدتا به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش حساسیت سیستم عصبی بدن است.

۶- تکرر ادرار، هرچند ممکن است دفع ادرار به مقدار خیلی کم صورت گیرد. این دفع مکرر به دلیل افزایش گردش خون در کلیه هاست.

۷- احساس طعمی عجیب مانند طعم فلز در دهان.

۸- احساس خستگی شدید نه فقط هنگام شب بلکه هنگام روز.

۹- احساس بی حالی و شاید سرگیجه.

۱۰- ممکن است ترشحات مهبل افزاش یابد.