چهارمین رویداد سرسره خوانی به مناسبت شب یلدا در سرای محله ی قلهک امروز برگزار شد و بخش هایی از مراسم همزمان به صورت Live در صفحه اینستاگرام سرسره نمایش داده شد.

در این برنامه خانم روناک ربیعی ، مربی و نویسنده کودک و نوجوان، کتاب گوریل نوشته ی آنتونی براون را با بیانی ملموس برای کودکان خواند. بچه ها عمیقا با شخصیت های اصلی قصه ارتباط برقرار کردند و نسبت به تصمیم ها و افکار او واکنش های جالب نشان دادند.

چهارمین رویداد سرسره خوانی به مناسبت شب یلدا برگزار شد
چهارمین رویداد سرسره خوانی به مناسبت شب یلدا برگزار شد

بعد از پایان قصه خوانی به کودکان برگه و مداد رنگی و ماژیک داده شد و قرار شد هر یک آرزویشان را نقاشی بکشند. آرزوهای بچه ها بسیار جالب و متنوع بود و هر کدام نسبت به روحیه و موقعیتشان آرزوی جالبی را به تصویر کشیدند و بعد برای مربیان توضیح دادند که دقیقا منظورشان چه چیزی بود. سپس همه ی نقاشی ها جمع شد و بعد از بچه ها خواسته شد تا یک نقاشی را بردارند و به اصطلاح فال بگیرند! برای مادرانی هم که حضور داشتند فال حافظ توزیع شد.

این رویداد به هدف قصه خوانی و آشنایی کودکان با رسوم شب یلدا برگزار شد.

در پایان مراسم هم به تک تک کودکان انار های سرامیکی هدیه داده شد و از شرکت کنندگان خواستیم تا عکس کودک خود را به همراه هدیه و سفره شب یلدا با #یلدا-سرسره در اینستاگرام بگذارند و در مسابقه ی یلدای ما شرکت کنند و جایزه دریافت کنند.