آیا تاکنون کاغذ کادوی مورد نیازتان را خودتان ساخته اید؟ روش های بسیار ساده برای درست کردن کاغذ کادو با مهر و بسته بندی هدایایتان با آن وجود دارد. پیشنهاد میکنیم روش ساخت مهر با سیب زمینی در سایت سرسره را ابتدا ببینید و انجام دهید. در این مقاله ایده های جالب و کاربردی با استفاده از مهر سیب زمینی ارائه داده ایم البته برای طرح مهر می توانید از هر ایده ای استفاده کنید.

ساخت کاغذ کادو با مهر دست ساز
ساخت کاغذ کادو با مهر دست ساز

اگر کارتان را تمیز انجام دهید، متوجه خواهید شد که کار دستی شما، با کاغذ کادوهای آماده ای که تهیه می کنید چندان تفاوت زیادی نخواهد داشت.

مواد لازم :
– کاغذ های رنگی ساده

ساخت کاغذ کادو با مهر دست ساز
– سیب زمینی
– تخته برش
– چاقوی آشپزخانه
– دستمال کاغذی
– رنگ آکریلیک

– برس رنگ (مانند قلم مو)
– بشقاب پلاستیکی
– نوارچسب (روشن)
– ضایعات مقوا
– روبان
– قیچی
– ماژیک
– طرح مهر سیب زمینی چاپ شده روی کاغذ
– برچسب های هدیه تزیینی

حال که همه ابزار را فراهم کردید، ابتدا طبق این مقاله شروع کنید به درست کردن مهر سیب زمینی در طرح ها و رنگ های مختلف

سپس بر روی کاغذ رنگی هایی که برای کادو کردن آماده کرده ایم طرح دلخواه را با ایده های مختلف مهر میکنیم

کادویتان را بسته بندی کنید. می توانید از روبان، برچسب و … نیز استفاده کنید.

نکات استفاده از کاغذ کادو با مهر سیب زمینی
اکنون که طرز ساخت مهر با سیب زمینی را فرا گرفتید، می توانید روی مثالهایی با اشکال متنوع کار کنید. مانند اشکال زیر، روال کادو کردن را بلد هستید ولی به نکاتی هم توجه داشته باشید :

طرز ساخت مهر با سیب زمینی و ۳ کاربرد آن برای کاغذ کادو
برای قوطی استوانه
نکته ۱ : برای کادو کردن چنین چیزی از کاغذهای مشابه دستمال که راح�� و منعطف هستند نیز می توانید استفاده کنید. اما چون اینها معمولاً نیمه شفاف هستند، استفاده از کاغذ ساده سفید برای مهر زدن با سیب زمینی بهتر است.

ساخت کاغذ کادو با مهر دست ساز
نکته ۲ : اگر از چنین کاغذهایی استفاده کردید، چون ممکن است رنگ پس بدهد حتماً روی میز کارتان یک روانداز یدکی داشته باشید.

نکته ۳ : بگذارید کاغذ خشک شود و سپس کادو کردن را انجام دهید. برای اطمینان بیشتر در استحکام، از چسب نواری استفاده کنید. دو سر را خوب گره بزنید و با روبان ببندید. اگر شکل کادوی شما طوری است که کادوپیچ کردن آن با کاغذ مشکل است، می توانید از بسته و کیفهای هدیه استفاده کنید.

برای چمدان
نکته ۱ : هدیه ای بزرگی که در عکس می بینید، شامل قطعه طنابی به عنوان دسته است. در حالت عادی ممکن است این طناب را هم مانند بقیه جعبه کادو کنیم. اما می توان ابتکار زده و طناب را بیرون نگه داشت تا شکل کلی چمدان بر هم نخورد.

ساخت کاغذ کادو با مهر دست ساز
نکته ۲ : از مهر سیب زمینی خود در مورد هدیه های بزرگ حتی الامکان به شکل متنوع استفاده کنید. در مورد هدیه بالا البته ما اشکال ساده را انتخاب کردیم.

کلبه ی رنگارنگ
یک ایده جالب برای استفاده از مهر سیب زمینی، ساخت کلبه ی رنگارنگ است! تقریباً هر چیز جعبه ای شکل برای این منظور کار خواهد کرد. خروجی چیزی مانند شکل زیر خواهد بود.

ساخت کاغذ کادو با مهر دست ساز
گام ۱
با یک برش از یک تکه کاغذ یک سقف مثلثی کوچک بسازید. از چسب نواری برای اتصال استفاده کنید تا بعداً اگر خواستید بدون آسیب برداشته شود.

گام ۲
کار را با کاغذ کادو کاور کنید، درز حاصل از پیچیدن کاغذ به دور کلبه را پشت کلبه بگذارید و نه در کنار آن. برای پوشاندن پشت بام، کاغذ را از جلو تا زده و به این ترتیب اضافی کاغذ در امتداد دو طرف سقف به سمت داخل قرار می گیرد، همانند یک پاکت شیر.

ساخت کاغذ کادو با مهر دست ساز
گام ۳
برای زاویه پشتی پشت بام، شما می توانید کاغذ اضافی را به عقب و به داخل تا کنید و سپس چسب بزنید. اگر کاغذ تاشو بزرگ بود، قبل از اینکه بتوانید از آن استفاده کنید، اضافی آن را ببرید.

گام ۴
حالا که جلو و عقب سقف هر دو پیچیده شده اند، کاغذ اضافی را از بالا مرتب کرده و سپس کاغذ را به پایین تا کنید تا به سادگی در امتداد نوک سقف نشسته و در محل قرار گیرد. سپس چسب بزنید.

ساخت کاغذ کادو با مهر دست ساز
گام ۵
و حال نوبت بخش سرگرم کننده یعنی طراحی کلبه است! شکل های هندسی را از سیب زمینی برش دهید و به عنوان سقف، درب، پنجره، آجر، کرکره و غیره استفاده کنید. رنگ ها را ترکیب کنید و آنها را مطابقت دهید و از آن لذت ببرید!