ساخت مهر با سیب زمینی برای کودکان کاری بسیار مهیج بوده و به علاوه این مهر در کاردستی های کودکان بسیار کاربردی است. خلاقیت های زیادی را میتوان با این مهر انجام داد. مثلا درست کردن کاغذ کادوی دلخواهتان که آموزش آن را هم در همین وبسایت برایتان قرار خواهیم داد.

اگر تا به حال از سیب زمینی برای درست کردن یک مُهر چاپ استفاده نکرده اید با این مقاله دست به کار شوید. نمی دانید کودکتان از چاپ با این مُهر چه لذتی می برد. او از اینکه سیب زمینی تا کنون فقط نقش یک خوراکی را داشته حالا در کار هنری از آن استفاده می کند متعجب می شود.

ساخت مهر با سیب زمینی
ساخت مهر با سیب زمینی

آنچه برای ساخت مهر با سیب زمینی نیاز دارید:

  • سیب زمینی
  • رنگ
  • کاغذ سفید

گام ۱

یک سیب زمینی را که هم اندازه و یا بزرگتر از غالب های سیب زمینی شماست، انتخاب کرده، آن را برش داده و نصف کنید و هر نیمه را با دستمال کاغذی خشک کنید.

گام ۲

طرح را روی کاغذ چاپ کرده و ببرید. حالا با ماژیک طرح آن را روی سیب زمینی بکشید.

گام ۳

با استفاده از یک چاقو و یا تیغ موکت بری(کاتر)، خطوط طرح خود را روی سیب زمینی برش دهید.

گام ۴

حدود نیم اینچ (کمی بیش از یک سانتی متر) پایین تر از سطح سیب زمینی را دور تا دور آن برش دهید. البته نه کل سیب زمینی را، بلکه فقط تا خطوط طرحتان.



گام ۵

اگر اضافه های سیب زمینی را ببرید، مهر شما آماده است! ساخت چندین طرح را در صورت لزوم تکرار کنید، اما به یاد داشته باشید مهرها تنها چند ساعت دوام دارند، بنابراین بهتر است آنها را همان موقع که به آنها نیاز دارید و قبل از زمان استفاده، برش دهید.

ساخت مهر با سیب زمینی
ساخت مهر با سیب زمینی

گام ۶

روی مهر را با یک قلم مو رنگ کنید، روی کاغذ و یا بشقاب پلاستیکیتان مهر را تست کنید و اگر تکه های اضافی باقی مانده است که روی نقش مهرتان اثر می گذارد، آنها را نیز ببرید. چندین مهر را روی چندین برگه امتحان کنید تا مواردی چون چگونگی ریختن رنگ، چقدر فشار دادن و غیره دستتان بیاید.

حال می توانید با این مهر ایده های متفاوت بدهید و در کاردستی های مختلف با طرح ها و رنگ های متفاوت از آن استفاده کنید.

1 نظر

  1. عالی بود مرسی
    اگر به دنبال برنج خوش طعم و خوش پخت هستید، حتما برنج هاشمی را امتحان کنید. برنج هاشمی یکی از شناخته شده ترین انواع برنج در ایران است. به دلیل پخت خوب و همچنین طعم بی نظیری که نسبت به سایر برنج ها دارد، طرفداران زیادی دارد. این محصول دارای ۴ وزنه ۱۰ کیلوگرمی، ۵ کیلوگرمی، ۳.۵ کیلوگرمی و ۱ کیلوگرمی می باشد. برای خرید به سایت زیر مراجعه کنید: https://tayefeh.com/product/hashemi-rice/

پاسخ دهید

نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید