دستبند دوستی یک دستبند تزئینی است که توسط یکی از طرفین به عنوان نماد دوستی داده می شود. دستبند دوستی اغلب دست ساز است. ساخت دستبندهای دوستی یک پروژه سریع ، آسان و ارزان قیمت است، هیچ ابزار خاصی نیاز ندارد و در ۱۰ دقیقه یا کمتر ساخته می شود. ما این مدل را برای گره زدن به دست ساخته ایم (که در دستبندهای دوستی رایج است)، ولی اگر می خواهید آن را به سادگی باز و بسته کنید، می توانید یک قلاب به آن اضافه کنید!.

همه چیزهایی که برای درست کردن این دستبندها لازم دارید، دکمه های چوبی و کاموای کنفی است. البته به جای کاموا از نخ های گلدوزی نیز می توانید استفاده کنید. موارد نیاز شما برای هر دستبند:

– یک دکمه چوبی ۱۵ میلی متری
– ۳۶ اینچ (حدود ۹۰ سانتی متر) از دو رنگ مختلف نخ کنفی
– قیچی
– خط کش

ساخت دستبندهای دوستی زیبا و رنگی برای خود و دوستانتان
ساخت دستبندهای دوستی زیبا و رنگی برای خود و دوستانتان

مراحل ساخت دستبندهای دوستی

ابتدا چهار رشته به طول ۱۸ اینچ (۴۵ سانتی متر) در دو رنگ متفاوت ببرید. آنها را به شکل ضربدری از سوراخهای دکمه عبور دهید، مطابق شکل.

سپس، در هر طرف یک رشته ۴ تایی خواهید داشت. دستورالعملهای بعدی را به شکل تصویری تا مرحله ۵ از روی شکل دنبال کنید.

در این مثال از دو رنگ صورتی و نارنجی استفاده شده است. بند صورتی راست را روی یک نارنجی موجود به سمت وسط بکشید. سپس بند صورتی چپ را روی دو بند سمت چپ که یکی نارنجی و یکی صورتی است، بکشید. سپس بند نارنجی راست را روی یک بند صورتی به وسط قرار دهید و سپس بند نارنجی چپ را بر روی هر دو طناب صورتی و نارنجی قرار دهید.

این کار را تا ۳٫۵ اینچ (۹ سانتی متر) ادامه دهید و پایانش را گره بزنید. این فرآیند را در سمت دیگر دکمه نیز تکرار کنید. اینگونه یک دستبند ۷ اینچی ساخته اید که چند اینچ دم نیز در هر طرف برای گره زدن دارد. در انتها باید چیزی مشابه شکل زیر داشته باشید :

از آنجا که آنها دستبند دوستی هستند، بهتر است چند نمونه از آنها بسازید تا نفرات مختلف را از دست ندهید!

ساخت هر دستبند فقط چند دقیقه طول می کشد و وجود دکمه رنگی چیزی را اضافه می کند که ریسمان به خودی خود ندارد.