آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا بعضی از کودکان به داستان خواندن و شنیدن به شدت بی علاقه هستند؟ با استفاده از روش های مختلف داستان گویی برای کودک ، شما ممکن است بتوانید علاقه کودکتان را به دست آورید. در اینجا چند راه برای اضافه کردن کمی تنوع به داستان وجود دارد.

داستان گویی با حرکت داستان هایی که شامل حرکت هستند، باعث می شود کودکان به لحاظ جسمی در داستان شرکت کنند. کودکتان را تشویق کنید وقتی یک کلمه خاص را میشوند یا اقدامات متخلفی ذکر می شود ژست خاصی داشته باشند. برای مثال: در داستان شنل قرمزی، بچه ها می توانند وانمود کنند که غذا را در سبد حمل می کنند، یا گرگ باشند، یا وقتی که در باز می شود صدای آن را در بیاورند.

روش های مختلف داستان گویی برای کودک
روش های مختلف داستان گویی برای کودک

داستان گویی با یک تخته وایت برد بزرگترین مزیت استفاده از این روش این است که کودکان می توانند داستان را با کلمات خود بگویند و کاراکتر ها را آن گونه که می خواهند به تصویر بکشند. داستان صوتی این روش گوش دادن به داستان ها به کودکان کمک می کند تا استقلال خود را رشد دهند و آنها به صورت کوتاه مدت بتوانند از فشار و شلوغی فعالیت های گروهی دور باشند. علاوه بر این، این روش به کودکان کمک می کند تا تصاویر ذهنی خود را رشد دهند.

داستان گویی برای کودک با وسایل یک جعبه را با وسایلی که در داستانی که میخواهید برای گروه بخوانید، پر کنید. به عنوان مثال وقتی میخواهید داستان شنل قرمزی را بخوانید جعبه لوازم جانبی شما ممکن است شامل یک عکس از یک گرگ، دستور العمل برای محصولات پخته شده، محصولات پخته شده، یک عکس مادربزرگ و غیره باشد.

همانطور که داستان را میخوانید وسایل را هم از داخل جعبه بیرون بیاورید و نشان دهید. البته، این روش نیاز به تحمل زیادی دارد؛ چرا که کودکان می خواهند وسایلی که به آن ها نشان می دهید را لمس و کشف کنند. آنها به احتمال زیاد می خواهند درباره آنها بحث کنند. این باعث می شود که این روش برای رشد دایره واژگانشان مناسب باشد. قصه گویی با عروسک فروشگاههای دولتی اغلب انواع عروسک ها را می فروشند. همین وسایل ارزان قیمت توجه کودکان را جلب می کنند و به داستان علاقمند می شوند.

داستان های تصویری داستان های تصویری شامل ترکیبی از کلمات و تصاویر هستند. این ها برای رشد مهارت خواندن کودکان عالی هستند. حتی اگر کودکان قادر به خواندن کلمات واقعی نباشند، می توانند در عمل داستان گویی شرکت کنند. به یاد داشته باشید هر زمانی که داستان خود را با گروه خود به اشتراک می گذارید لذت ببرید.