بسیاری از کودکان موقع خواب بهانه می گیرند یا این که اصلا دلشان نمی خواهند بخوابند. یا با حالتی ناراحت ، ناراضی و تا حدودی به اجبار به سمت رخت خواب می روند. برای حل این مشکل شما باید زمان خواب کودک خود ، او را متعجب کنید و از روش هایی استفاده کنید که کودک دلبندتان شاد شود.

پیشنهاد سایت سرسره به شما روش هایی برای شگفت زده کردن کودکان ، قبل از خواب است که علاوه بر شگفت زده کردن کودک دلبندتان ، او را خوشحال و شاد نیز می کند.

روش هایی برای شگفت زده کردن کودکان ، قبل از خواب
روش هایی برای شگفت زده کردن کودکان ، قبل از خواب

روش اول : انتخاب یک لباس خواب شاد و خنده دار ، مثلا لباس های خواب طرح بچه گانه به سایز خودتان یا مثلا لباس خواب هایی که دلقک ها می پوشند این مدل لباس خواب های شاد باعث می شود کودکتان شاد و شگفت زده شود. شما بهتر است دو دست لباس خواب تهیه کنید . هم مادر و هم پدر لباس خواب بپوشند و چند دقیقه ای با کودک خود بازی کنید و برایش شعر بخوانید. یا این که یک نمایش کوتاه شاد را برایش اجرا کنید. البته لازم به ذکر است که این روش را شب های قبل از تعطیلات انجام دهید تا خودتان نیز بتوانید روز بعد به اندازه بخوابید و استراحت کنید.

روش دوم : گذاشتن هدایایی در رخت خواب کودک دلبندتان روش دیگری است که او را بسیار شاد و شگفت زده می کند و تمایل او را برای خوابیدن و زودتر به رخت خواب رفتن زیاد می کند. این روش را می توانید از ۳ سالگی روی کودکان خود امتحان کنید و ببینید که چقدر آن ها را شاد می کند ! بهتر است هدایای کوچکی را تهیه کنید حتی شده یک خوراکی کوچک که در منزل دارید . حتما به فرزند خود بگویید که فرشته خواب این هدایا را برایش می آورد و در رخت خواب او قرار می دهد تا او کودک خوبی باشد و به موقع بخوابد.

روش سوم : این روش نیز باید شب های قبل از تعطیلات انجام شود . در این روش شما کودک خود را قبل از خواب به محیطی باز مثلا حیاط یا پارک برده و با او ، حسابی بازی می کنید تا جایی که او خسته شده و خودش اعلام کند که نیاز به خواب و استراحت دارد . در این حالت کودک شما ، هیچ چیز دیگری را به رخت خواب خود ترجیج نمی دهد و خسته اما شاد به سمت رخت خواب خود می رود.