دستورالعمل غذایی برای تغذیه مغز کودکان تغذیه، تاثیر گذارترین مورد روی رشد جسم و بدن کودکان است. ولی باید بدانید که رشد مغز نیز خیلی مهم است و تغذیه روی رشد مغزی فرزند شما نیز تاثیر خیلی بزرگی دارد. بنابراین باید مواد غذایی را که مورد نیاز مغز است حتما در برنامه و رژیم غذایی فرزند خود بگنجانید . مثلا رژیم غذایی روزانه حتما باید شامل پروتئین، فیبر، آهن و چربی های سالم باشد. این مسئله را جدی و مهم بگیرید زیرا تاثیر چشم گیری روی باهوش شدن کودکان خواهد داشت .

دستورالعمل غذایی برای تغذیه مغز کودکان
دستورالعمل غذایی برای تغذیه مغز کودکان

در این مقاله از سایت سرسره چند نمونه دستورالعمل غذایی برای تغذیه مغز کودکان ، به شما ارائه می دهیم: دستورالعمل اول : پن کیک سوسیسی مواد لازم : سوسیس خانگی ( که خودتان در منزل تهیه کرده باشید ) یا گوشت چرخ شده نمک و فلفل تخم مرغ اسفناج آرد ذرت پنیر چدار طرز تهیه : یک عدد سوسیس را در روغن تفت می دهیم و یک فنجان اسفناج و مقداری نمک و فلفل را اضافه می کنیم. سپس یک عدد تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری آرد ذرت هم می زنیم. بعد محتویات را به شکل پن کیک داخل ماهی تابه می ریزیم. سوسیس و اسفناج را روی آن ریخته و نصف فنجان پنیر را اضافه می کنیم و روی شعله گاز یا داخل فر به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار می دهیم. این غذا را می توانید به عنوان صبحانه به کودک خود بدهید.

دستورالعمل دوم : سیب های شکلاتی مواد لازم : سیب کره بادام زمینی شکلات صبحانه کشمش زغال اخته خشک بادام بیشتر بخوانید …   برای درمان دروغگویی کودکان چه باید کرد؟ طرز تهیه : یک عدد سیب بزرگ را برش های گرد بزنید. روی هر برش سیب ، یک لایه کره بادام زمینی و شکلات صبحانه بکشید. سپس کشمش و زغال اخته و بادام خرد شده را روی آن بپاشید. البته می توانید از آجیل های دیگر نیز استفاده کنید و این غذا را به عنوان یکی از میان وعده های صبح یا عصر یا برای میان وعده مدرسه به کودک خود بدهید. دستورالعمل سوم : چیپس پنیری کلم مواد لازم : کلم پیچ نمک روغن زیتون پنیر رنده شده پارمسان طرز تهیه : کلم پیچ را شسته و خرد می کنید. داخل کاسه ای نمک، روغن زیتون و پنیر را می ریزید و کلم های خرد شده را اضافه می کنید. کلم ها را با مواد مخلوط کرده و روی کاغذ روغنی به شکل لایه های کوچکی از چیپس می ریزید و داخل فر به مدت ۵ الی ۷ دقیقه داخل فر ۳۵۰ درجه قرار می دهید. طرز تهیه ی یک صبحانه ی مقوی: پنکیک با اسموتی موز