تعیین مقدار و دوز داروی کودکان بسیار مهم و جدی می باشد. حتی اشتباه در دوز داروها ممکن است منجر به مرگ شود. بنابراین این مسئله را باید خیلی جدی بگیرید و توجه ویژه ای به دوز داروها داشته باشید. با سرسره همراه باشید تا مقاله ای در زمینه خطای والدین در تعیین دوز داروهای کودک به شما ارائه دهیم :

خطای والدین در تعیین دوز داروهای کودک
خطای والدین در تعیین دوز داروهای کودک

اکثر والدین ، کودکان را زمانی که بیمار می شوند نزد پزشک می برند و طبیعتا پزشک دارو تجویز می کند. ولی متاسفانه خیلی از پدر و مادرها توجهی به دستور دارو یا دستور پزشک نسبت به دوز داروها نمی کنند و خیلی راحت و خودسرانه داروها را کم تر یا بیش تر از حد تعیین شده به کودکان خود می دهند. غافل از خطر و زیان این کار.

تحقیقات و مطالعات جدید نشان می دهد که ۲۰ درصد از والدین کاملا در تعیین دوز داروهای کودکان خود اشتباه می کنند یا خودسرانه دارو را کم یا زیاد می کنند. تقریبا ۸۰  درصد از والدین نیز به طور دقیق نمی توانند دوز دارو را تعیین کنند و حداقل یک بار اشتباه می کنند.

برای رهایی از این خطاها اول اینکه شما باید حتما به پیمانه اندازه گیری دارو توجه کنید و ابزار مناسبی برای تعیین دوز دارو تهیه کنید. مثلا اگر گفته شده ۵ سی سی شربت شما باید آن را با سرنگ که خیلی دقیق می باشد اندازه گیری کنید و یادتان باشد سرنگ خیلی دقیق تر از قاشق های چای خوری یا مربا خوری می باشد.

دوم اینکه اگر در تعیین دوز دارو شک یا سوال داشتید حتما به پزشک یا مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید و سوال خود را بپرسید، تا بتوانید با خیال راحت به فرزند خود دارو بدهید. چنانچه به پزشک یا مراکز دسترسی نداشتید می توانید بروشور راهنمای دارو که داخل جعبه دارو می باشد را با دقت مطالعه کنید و به کمک آن دوز دارو را تعیین کنید.

برگرفته از : parents