خوابیدن کودک کنار والدین همیشه یک موضوع بحث برانگیز در دنیای والدین بوده است. تعدادی از افراد سر اهمیت این موضوع قسم می خورند ، درحالیکه افراد دیگری هم هستند که یک بار هم آن را انجام نداده اند.   بعضی از افراد به خاطر ترس از اینکه در طول خواب به طور تصادفی او را هل بدهند یا حتی او را خفه کنند کنار کودکان خود نمی خوابند.

اما بعضی دیگر هستند که از شبی که او را از بیمارستان به خانه می آورند او را در کنار خود قرار می دهند .  بعضی والدین دیگر نی زهستند که تمایلی به خوابیدن درکنار یک نوزاد و یک کودک ۴ ساله ندارند زیرا بر این باورند که خود آن ها نیز به خواب نیاز دارند.

خوابیدن کودک کنار پدر و مادر

اما یک تحقیق جدید می گوید که هم خوابی با کودکان فقط برای نوزادان مفید نیست بلکه این تحقیق می گوید که اشتراک رختخواب والدین با کودکان بزرگتر هم خوب است.

دکتر نیلز برگمن یک متخصص اطفال از دانشگاه کیپ تاون در آفریقای جنوبی پیشنهاد می دهد که والدین حداقل تا سن ۳ سالگی در جوار کودکان بخوابند . هم چنین او می گوید یک نوزاد سالم تازه متولد شده باید در آغوش مادرش بخوابد . بر طبق نظر دکتر برگمن نه تنها با این روش نوزاد خواب بهتری دارد بلکه باعث نزدیکی قلب هایشان نیز می شود.

تحقیقاتی بر روی ۱۶ نوزاد تازه متولد شده که در آغوش مادرشان می خوابند با کودکانی که در تختخواب یا آغوشی می خوابند انجام شد. آن ها متوجه شدند که وقتی نوزادان تنها می خوابند قلب هایشان تا ۳ بار استرس تحمل میکرد ، اما کودکانی که کنار مادرشان می خوابیدند کیفیت خواب بهتری داشته و کمتر از خواب می پریدند.

اما دکتر برگمن می گوید این فواید فقط منتهی به دوره ی نوزادی نمی شود . تحقیقات او می گوید که کودکانی که تنها می خوابند رشته های مهر و الفت با مادرشان به سختی شکل می گیرد. هم چنین او تا این حد پیش می رود که خوابیدن تنها ، باعث آسیب به رشد مغز می شود و منجر به رفتارهای بد می شود.

این یافته ها قابل بحث است تا به اطمینان برسد. متخصصان زیادی می گویند که یک تختخواب یا آغوشی کنار تخت مادر امن ترین راه برای خواب نوزادان است. این مطالعه در اثبات تاثیر خوابیدن کودکان در کنار مادر یا پدر با شکست مواجه شد.

والدین هم نیاز دارند بخوابند.

یک نظریه ی غیرمحبوب ممکن می گوید:
به عقیده ی من بعد از گذراندن هرساعتی از روز و توجه به نیازهای کودکان ، من نیاز دارم تا در رختخواب خودم مشت ولگد نخورده و هل داده نشوم . محرومیت خواب برای والدین باعث دردسرهایی می شود. از نگاه والدین اینکه چه کاری برای شما و خانواده تان بهتر است صحیح ترین کار است.

خوابیدن کنار فرزندتان بهتر است؟

خب چه عالی انجامش دهید . تمایلی به خوابیدن کنار فرزندتان ندارید؟ خب چه بهتر انجامش ندهید . هیچ راه غلط و درستی برای تربیت فرزندتان وجود ندارد ، تا زمانی که شما تصمیماتی را می گیرید که بیشترین فایده را برای خانواده تان دارد.

پاسخ دهید

نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید