زمان : ۷ و ۸ بهمن ماه

مکان : سالن شهید احمدی روشن و سالن ورزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

نشانی :  تهران ، ولنجک ، بلوار دانشجو ، خیابان کودکیار ، انتهای خیابان کودکیار

بیستمین همایش بازی های المپیک ویژه ایران به میزبانی « ستاد مرکزی المپیک ویژه ایران » و با همکاری « دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی » در روز های پنجشنبه و جمعه ( ۷ و ۸ بهمن ماه  ۱۳۹۵) در سالن شهید احمدی روشن و سالن ورزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی المپیک ویژه ایران ، این همایش بازیها در راستای اجرای تقویم رویدادهای سال ۱۳۹۵ المپیک ویژه ایران، با شرکت ۲۵۰ ورزشکار در سه رشته « بوچی ، تنیس روی میز و دو ومیدانی » برگزار خواهد شد.

بیستمین همایش بازی های المپیک ویژه ایران
بیستمین همایش بازی های المپیک ویژه ایران

براساس این گزارش ، بازی ها بر اساس قوانین و مقررات المپیک ویژه برگزار می شود، ضمن آنکه رشته « دو و میدانی » برای مراکزی که اولین بار در همایش شرکت می کنند ، در نظر گرفته شده و  بازی های بوچی و تنیس روی میز نیز جهت دیگر مراکز به صورت آیتمی و امتیازی برگزار خواهد شد.

تیم های شرکت کننده در این دوره از بازی ها می بایست با تجهیزات کامل ورزشی حضور یابند (پیراهن و شلوار یا شورت ورزشی یکرنگ، جوراب ورزشی، کفش ورزشی و در صورت امکان لباس هم رنگ جهت رژه ).
حضور یک مربی همراه هر تیم اعزامی و همراه داشتن کارت بیمه نیز جهت تمامی ورزشکاران الزامی می باشد .

براساس دستورالعمل منتشر شده برای بیستمین همایش بازی های المپیک ویژه ایران ، مسئولان مراکز، انجمن ها و موسسات همکار می توانند برای ارسال اسامی ، سهمیه مراکز و ثبت نام ، تا تاریخ ۲۷ دی ماه جاری  از طریق پست الکترونیکی مدیر ورزشی المپیک ویژه ایران  به آدرس Yaser.tahmasbi@gmail.com اقدام کنند تا  کمیته فنی و اجرائی همایش پس از بررسی درخواست های مراکز  با توجه به ظرفیت کلی، اقدام به سهمیه بندی و صدور مجوز حضور  کنند.

این دستورالعمل متذکر شده است که اطلاعات مربوط به کاروان اعزامی ( تعداد ورزشکار، مربی، سرپرست و همراه) و اطلاعات ورزشکاران (اعم از نام، سن، و رشته ورزشی)  طبق جداول مشخص شده ارسال شود.
لازم به ذکر است ، بیستمین همایش بازی های المپیک ویژه ایران از ساعت ۱۵ الی ۳۰/۱۶ دقیقه بعد از ظهر روز پنجشنبه هفتم بهمن ۹۵ با پذیرش تیم های مراکز ، در محل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ( تهران – ولنجک – بلوار دانشجو – خیابان کودکیار – انتهای خیابان کودکیار ) آغاز می شود.

افتتاحیه همایش ، از ساعت ۱۷ الی ۱۹ بعد از ظهر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ) ساختمان ریاست ، سالن شهید احمدی روشن ) ، در ادامه ، سرو  وعده شام  و همزمان با برگزاری جلسات روسای مراکز و مدیران فنی در ساعت ۲۰ ، و در ساعت ۲۱ نیز  حرکت  شرکت کنندگان به سمت محل خوابگاه انجام می شود که مراکز ، از وسایل نقلیه خاص خود برای انتقال به محل خوابگاه استفاده خواهند کرد.

برنامه روز جمعه ( هشتم بهمن ماه ) با حضور تیم ها در سالن ورزشی دانشگاه از ساعت ۸٫۳۰ صبح آغاز می شود ، و بازی ها از ساعت ۹ الی ۱۲٫۳۰ ظهر، ناهار و نماز  از ساعت ۱۲٫۳۰ الی ۱٫۳۰ بعد از ظهر،  مراسم اهدای مدال  از ساعت ۱۳٫۳۰ الی ۱۴٫۳۰ و   بازگشت تیم ها را نیز  از ساعت ۱۵ بعد از ظهر همان روز  اجرا می شود.

این همایش بازیها ، برنامه های نوآوری (غیرورزشی) شامل « سلامت ورزشکاران و خانواده ها » را نیز طی دو روز  ۷ و ۸ بهمن ماه برگزار خواهد شد.