فیجت اسپینر چیست؟

فیجت اسپینر، در واقع یک نوع اسباب بازی است که ادعا می شود برای افرادی که در معرض برخی مشکلات استرس زا یا اضطراب در زندگی خود هستند، مفید است. این وسیله با منحرف کردن ذهن از افکار مرتبط با استرس، به عنوان یک مکانیسم آزادی انرژی عصبی عمل می کند. فیجت اسپینر دارای بلبرینگ است، که یک حرکت چرخشی کاملاً کم اصطکاک دارد و فقط نیاز به ضربه ی یک انگشت برای شروع دارد. یک توده وزن متعادل در اطراف بلبرینگ با اصطکاک پایین، می چرخند. این یک راه شگفت انگیز برای سرگرمی و تمرکز است که می توانید زمان زیادی را با آن تمرین کنید. بلبرینگ می تواند از انواع مختلفی از جمله پلاستیک، مس، تیتانیوم، برنج و فولاد ضد زنگ ساخته شود و در طیف وسیعی از طرح ها و رنگها موجود است. جنس بلبرینگ های معمولی مورد استفاده عبارتند از سرامیک، فلز (فولاد ضد زنگ یا کروم) و آلیاژها. انواع مختلف بازخوردهای حسی متفاوتی را ارائه می دهند.

بازخورد منحصر به فرد آن به تنظیم در ارتعاش، سر و صدا و زمان چرخش وابسته است. این اسباب بازی به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان کمک می کند تا عادت های بد خود مانند سیگار کشیدن یا خوردن ناخن را از بین ببرند. البته شواهد علمی زیادی برای حمایت وجود ندارد، اما باور گسترده بسیاری از مردم بر صحت چنین ادعایی است. مردم از آنها برای مقابله با استرس، اضطراب، ADHD و خستگی استفاده می کنند. استفاده از آنها بسیار ساده بوده و به تمرکز ذهنی شما، کمک می کند.

انواع فیجت اسپینر و راهنمای خرید آن
انواع فیجت اسپینر و راهنمای خرید آن

انواع فیجت اسپینر؟

فیجت اسپینرها از مواد مختلف ساخته شده اند. هر دو قسمت چرخنده و بلبرینگ مواد خاص با مزایا و معایب خاص خود را دارند. قیمت اسپینر های مختلف نیز بسته به آنها متفاوت است. اسپینرهای نازک از مواد متعدد از جمله فولاد، برنج، مس، تیتانیوم و چوب ساخته و حتی چاپ ۳ بعدی شده اند. در تقسیم بندی زیر آنها براساس نوع موادشان تقسیم شده اند:

۱- کیفیت عالی: آن هایی که از جنس فولاد، مس، تیتانیوم یا برنج هستند در این رده قرار می گیرند. این رده بنا به دلایل زیادی عالی هستند. اول، آنها فوق العاده بی صدا هستند که بدان معنی است که شما می توانید با آنها در هر نقطه بدون هر گونه مردم آزاری بازی کنید. دوم اینکه وزنه ها دقیقاً متعادل هستند که باعث می شود هموارتر و طولانی تر بچرخند. این نوع از اسپینرهای کاهنده استرس، بالاترین قیمت موجود در بازار را دارند.

۲- کیفیت خوب: مدل های ساخته شده از چوب در این دسته قرار می گیرند، زیرا منظر چوبی آنها یک دیدگاه ساخت درجه یک و حرفه ای را می رساند و از این رو برای میز اداری نیز عالی می باشد. همچنین، آنها بسیار سبک بوده و حملشان آسان است. آنها زمان چرخش طولانی ای دارند، زیرا سبک تر از فلز هستند.

۳- کیفیت ارزان: مدل هایی که به صورت سه بعدی چاپ می شوند در این دسته قرار می گیرند، زیرا ارزان هستند و کلاسیک ساخته شده اند. آنها در مقایسه با اکثر مدلهای موجود در بازار حداقل قیمت را دارند. آنها با دوام نبوده و در معرض شکستن هستند. آنها نسبت به دیگران کمی صدا دارند، اما تست آنها برای اولین بار تا قبل از خرید یک نمونه گران، تجربه خوبی خواهد بود. انواع فیجت اسپینر هنوز بازار جدیدی است، بنابراین باید ابتدا مناسب ترین نوع را امتحان کنید.

تقسیم بندی انواع فیجت اسپینر بر اساس پره :

۱-دو پره :

ساده ترین و جمع و جور ترین نوع از انواع فیجت اسپینر است. آنها از همه نوع مواد از جمله پلاستیک ساخته می شوند. سه بلبرینگ وجود دارد که اصلی ترین آنها برای نگهداری دستگاه در مرکز استفاده می شود.

۲- سه پره :

این مدل چند مزیت نسبت به دو پره دارد. برای کاربر انعطاف پذیر است که باعث مطلوبیت بیشتر می شود. این یکی از درمانی ترین ابزارهاست که گاه حتی باعث غلبه بر بیماریهای پرهزینه و خطرناک شده است.

۳- چهار پره :

این مدل، نسخه اصلاح شده سه پره است که بلبرینگ و انعطاف پذیری بیشتری دارد و به طور عمده توسط بیماران با بالاترین سطح اضطراب استفاده می شود.

۴- دست ساز :

انواع سفارشی و DIY (دستی ساز) با هر تعداد پره، برای کسانی که به دنبال موارد لوکس و صاحب برند نیستند.

چرا باید از اسپینر استفاده کنیم؟!

دنیای ما به آرامی به سمتی حرکت می کند که در آن نیاز مردم در هر سنی به روانشناسان بیشتر است. استرس جوانان در قبال والدین و جامعه، اضطراب والدین در قبال مسوولیت و فرزندان و استرس سالخوردگان برای حفظ تمرکز و انرژی، از دلایل اصلی آن است.

۱- مقابله با حس منفی معطلی اغلب ما در موارد معطلیهایمان در جلسات، انتظار یک ملاقات و یا حتی در آسانسور، مشغول ور رفتن با گوشی هستیم. این کار می تواند به وسواس نیز تبدیل شود. فیجت اسپینرجایگزین مناسبی است و به ما تمرکز بیشتری می دهد. مشغول نگه داشتن دستها برای کسانی که عادت به جویدن ناخن دارند، بسیار مهم است. برای برخی نیز این اشیا تبدیل به یک موضوع مکالمه و مباحثه می شوند. بنابراین، اگر شما در حال انتظار برای اتوبوس و چرخاندن این اسباب بازی ها در دستتان باشید، کسی از شما می پرسد چه کاری انجام می دهید و این یکی از ساده ترین راه ها برای شروع یک دوستی تازه است.

۲- جلب توجه و تمرکز بهتر در حال حاضر فیجت اسپینر در بیمارستان ها و ادارات، به منظور بهبود آرامش بیماران و همچنین کارمندان، به کار گرفته می شود. با ساختهای جذاب ، بیمار یا کارگر غیرممکن است که این شیء را روی میزش نادیده بگیرد. برای بیماران مبتلا به اختلالات تمرکزی مانند اوتیسم، ADD یا ADHD به طور فزاینده ای کمک به تمرکز و درک موارد می کند. کارگرانی که به دلیل حجم کار و دیگر مسائل شخصی، از استرس رنج می برند، با این وسیله می توانند سرخوردگی خود را از بین ببرند و انرژی منفی را به انرژی مولد تبدیل کنند.

۳- غلبه بر عادتها اسپینر می تواند به افرادی که در تلاش برای غلبه بر عادات منفی مانند زدن روی میز، دست کردن در بینی، ضربه زدن به قلم، جویدن ناخن و غیره هستند، کمک کند. گاهی اوقات حتی سیگاری ها راحت تر می توانند از سیگار کشیدن با مشغول بودن انگشتان خود دست بکشند. اثر تسکین دهنده اغلب انرژی مثبت را به کاربران منتقل کرده و بنابراین آنها را از اعتیاد خود دور می کند.

۴- آرام کردن شخصیت های بیش فعال بعضی از مردم اغلب برای ساعت ها در یک محل نشستن، بی قرار هستند. این در بیماران مبتلا به اوتیسم بیشتر رایج است. آنها نیاز به حس حرکت دارند. این اشیاء زمانی که در حال حرکت در دستانشان هستند، احساس تحرک را القا می کنند، به این ترتیب سطح اضطراب پایین آمده و تمرکز آنها بر موضوع افزایش می یابد. موقع خرید انواع فیجت اسپینر چه مواردی را باید در نظر داشته باشیم؟ در حال حاضر، فیجت اسپینرهای بازار، از تولید کنندگان مختلف در دسترس هستند. انتخاب یکی از آنها کار دشواری است و به ویژگی های اصلی طراحی این فرفره ها مانند سرعت، دوام، وزن، قیمت، مواد بلبرینگ، چرخش و غیره بستگی دارد.

انواع فیجت اسپینر و راهنمای خرید آن
انواع فیجت اسپینر و راهنمای خرید آن

جزئیات ضروری زیر را به خاطر داشته باشید :

  • نیاز واقعی : اگر موردتان افزایش تمرکز دانش آموزان یا کارکنان و بچه های کوچک باشد، یک اسپینر صاف و نرم از نوعی غیر از دوپره مناسب است. اما اگر ما به دنبال مقابله با یک بیماری جدی مانند اوتیسم یا ADD یا سیگار کشیدن باشیم، باید یک اسپینر سریعتر، با کیفیت بالاتر و دارای زمان چرخش بسیار طولانی تر انتخاب کنیم.
  • مواد اولیه : مواد پره و بلبرینگ نقش مهمی در دوام دارند. به عنوان مثال، سرامیک نیترید سیلیکونی مورد استفاده در بلبرینگ که استحکام فولاد را افزایش می دهند، مواد آلومینیوم سبک مورد استفاده در انواع خاصی که دوام بیشتری دارند، قاب پلاستیکیABS که فوق العاده با دوام است و ….
  • بلبرینگ : بهترین نوع در بازار به عنوان بلبرینگ نوع ABEC-11 شناخته می شوند. این ها باید در لحظه چرخش مقاومت کرده و همچنین اصطکاک کمتری ایجاد کنند. بنابراین، فیجت اسپینر فلزی عمدتاً در اشکال، اندازه و قیمت های مختلف ساخته شده است. صرف نظر از همه اینها، آنها برای همه مردم در حوزه های مختلف مفید هستند. بچه ها این اسباب بازی ها را حتی در ویترین نیز دوست دارند، زیرا آنها شبیه به UFO یا ماشین هستند و باعث کنجکاوی و جلب توجه بچه ها می شوند.

معرفی چند گونه از انواع اسپینر:

  • انتخاب مناسب مدل Raptor EDC سه پره، مقرون به صرفه و واقعاً مفید است. علاوه بر سرعت و صافی پره، شگفت آور و بسیار آرام است. یکی از مزایای عمده این محصول این است که سایر ابزارهای بازی کوچک ممکن است حساس به کلیک کردن بوده و باعث ایجاد صدایی باشند که دیگران را آزار دهد. کاملاً سرگرم کننده است و به طور شگفت انگیزی کار می کند، به ویژه هنگامی که روی سطوح مسطح قرار می گیرد. هنگامی که شما آن را تنظیم می کنید، مدت زمان زیادی به خوبی می چرخد. میانگین زمان چرخش حدود ۳ دقیقه بسته به قدرت چرخاننده آن است.از آنجا که بسیار صاف است، به نظر می رسد حین چرخش، بدون اصطکاک است. این یک کیفیت شگفت انگیز از بلبرینگ است. قاب کاملاً براق است. این اسباب بازی بی نظیر، با نصب بلبرینگ های سرامیکی تزئین شده است. قیمت مناسب این محصول، علت اصلی انتخابش در میان محصولات این رده است.
  • Anti-Anxiety 360 Spinner از Zekpro یک اسپینر جیبی کوچک است که یک انتخاب عالی در اسپینرهاست. دارای کیفیت ساخت عالی و دوام برجسته است، ویژگی ای که آن را از محصولات مشابه در این رده متمایز می کند. نوع کار آن هموار و بی سر و صدا است. دستگاه دارای لبه های صاف است و در نتیجه چرخش آن با یک دست بسیار آسان است. اسباب بازی برای حدود ۵۵ ثانیه در یک سطح صاف و حدود ۱٫۵ دقیقه در دست به هنگام استفاده با یک دست چرخش می دهد و اگر از دو دست استفاده شود، چرخش اسپینر می تواند به راحتی به مدت ۳ دقیقه ادامه یابد. طراحی براق و لوکس، چشمها را خیره می کند. انواع فیجت اسپینر و راهنمایی خرید تنها مورد منفی این است که تنوع رنگ ندارد. این فرفره بی نظیر قیمت بالاتری نسبت به اکثر رقبا دارد. اما این پول ارزشش را دارد. اگر به دنبال تجربه یک کیفیت عالی هستید و مشکل مالی ندارید، این یکی از بهترین گزینه های در دسترس است. این محصول بسیار محکم و با دوام است و یک انتخاب عالی است.
  • AMILIFEs EDC یکی از بزرگترین مدل های پرارزش این دسته است. این بهترین محصول در میان تمام اسپینرهاست. این محصول معقول ترین انتخاب است و دارای قیمت متعادل و بسیار جالب و سبک است. این اسباب بازی در رنگهای مختلف از جمله طلایی، سیاه، سفید، نقره ای، رنگین کمانی و غیره موجود است. متوسط زمان چرخش ۱ تا ۳ دقیقه است. انواع فیجت اسپینر و راهنمایی خرید این محصول دارای بلبرینگ فولادی ضد زنگ با سرعت بالا با بلبرینگ سرامیکی است. مزیت خاص این اسپینر نسبت به موارد مشابه، بلبرینگ قابل جابجایی و آسان برای جدا کردن و جا زدن است. این مورد با تکنولوژی SLA، تکنولوژی ریخته گری لیزری و مواد رزین (صمغ) ساخته شده است. با توجه به ویژگی های با کیفیت بالا و قیمت بسیار مقرون به صرفه، این محصول ارزشمند است که بازپرداخت خوبی بابت پول پرداختی شما برای آن ارائه می دهد.