تحقیقی نشان داده است که زنانی که در طی دوران بارداری٬ اختلالات خلقی را تجربه می‌کنند نسبت به زنانی که این علائم در آنها پس از زایمان آغاز می‌شود بیشتر در معرض خطر افسردگی پس از زایمان هستند. افسردگی پس از زایمان -اگرچه به آن افسردگی مربوط به نوزادان نیز می‌گویند- در واقع یک نوع افسردگی بالینی است که می‌تواند بر روی زنان پس از زایمان تأثیر بگذارد.

افسردگی پس از زایمان را چگونه درمان کنیم؟

در این تحقیق اطلاعات به دست آمده از بیش از ۱۰ هزار زن که در تحقیقات قبلی با استفاده از یک روش آماری به نام پژوهش پنهان -که به طور گسترده در روان‌پزشکی استفاده می‌شود- تحلیل شد. این خصوصیات بالینی، شامل سه بخش زمان‌بندی آغاز این علائم (که طی بارداری و یا پس از تولد آغاز می‌شود) شدت این علائم (افکاری در راستای خودکشی)، پیشینه‌ی داشتن اختلال خلقی می‌شود، همچنین این‌که آیا یک زن در طی بارداری یا تولد بچه مشکلات پزشکی داشته یا نه.

افسردگی پس از زایمان را چگونه درمان کنیم؟
افسردگی پس از زایمان را چگونه درمان کنیم؟

با بچه‌ی درون شکم تان صحبت کنید:

این بهترین راه برای ارتباط برقرار کردن با بچه‌ی به‌دنیا‌نیامده‌تان است و تمرکزتان را بیشتر بر روی بارداری‌تان بگذارید. تماس با کودک از طریق صحبت با او می‌تواند کمک کند تا افکار منفی درباره بارداری را از خودتان دور کنید و زایمان راحتی داشته باشید.

ورزش کنید:

این مسئله شدیداً باعث برطرف شدن بدخلقی می‌شود. اگر در دوران بارداری‌تان ورزش نکنید در واقع به نوعی سلامت بچه‌تان را به خطر می‌اندازید.

تنفس شکمی را تمرین کنید:

وقتی سرتان خیلی شلوغ است و یا هر وقت که فکر می‌کنید زمانش را دارید ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کنید. می‌توانید زمانی که سر کار هستید، موقع آشپزی یا هر زمانی که نگران موضوعی هستید تنفس شکمی انجام دهید.